Scandalul Dieselgate escaladează iar producătorii mai multor maşini care au fost vândute în Uniunea Europeană sunt rechemate. Autorităţile din Franţa au găsit probleme în cazul autovehiculelor Juke de la Nissan, dar şi la modelele Captur şi Kadjar de la grupul Renault. În Olanda, au fost rechemate modelele Suzuki, iar în Italia se doreşte impunerea rechemării maşinii Fiat 500x.
Ministerul German al Transporturilor a anunţat încă din luna octombrie că vor fi rechemate aproximativ 100.000 de autovehciule Opel pentru a se efectua investigaţii la emisiile de dioxid de carbon. Scandalul Dieselgate a pornit de la producătorul german VW, iar clienţii au făcut deja o mulţime de plângeri.
„În opinia noastră, nu există o bază legală pentru plângerile clienților. Clienții nu au suferit pierderi sau daune. Vehiculele sunt sigure și bune de pus în circulație. Decizia instanței din Augsburg intră astfel în contradicție cu multe alte decizii în spețe comparabile”, spun cei de la VW.
Cei de la Volkswagen au recunoscut că au pus spre folosinţă în 11 milioane de vehicule deja vândute un soft construit să falsifice rezultatele la testele antipoluare care se fac la motoarele diesel. Totul s-a întâmplat în decursul a 10 ani, în perioada 2005 – 2015. Guvernul de la Berlin a reacţionat apoi în consecinţă şi a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în circulaţie în prezent, în Germania. Scandalul Dieselgate i-a costat destul de scump pe reprezentaţii grupului Volkswagen, care au achitat peste 25 de miliarde euro în răscumpărări, amenzi şi compensaţii clienţilor şi sunt implicaţi n continuare în procese atât în Germania, cât şi peste graniţă.
După scandal, producătorii de automobile au renunţat la multe modele de maşini care funcţionează pe motorină şi și-au îndreptat atenția și fondurile către alte modele, inclusiv pe maşini electrice.