Potrivit anunțului Ministrului Transporturilor, trenul către Aeroportul Otopeni va deveni funțional în anul 2020. Lucian Șova, responsabil cu transporturile, a explicat oamenilor că în luna noiembrie a acestui an se va termina studiul de fezabilitate, că a primit o parte din avize și că lucrarea propriu-zisă nu este una imposibilă. Conform Agerpres, acesta a asigurat populația că se va bucura de un tren între Gara de Nord și Otopeni. „Vă asigur că vom avea tren între Gara de Nord şi Otopeni. O să avem tren în mandatul meu la Otopeni. (…) Ştiu precis că în orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni – şi vă spun foarte sigur că da. În câteva luni de zile, despre acest proiect acum trei luni nu vorbea nimeni, am făcut procedura de achiziţie pentru studiul de fezabilitate. Am contractat studiul de fezabilitate. Terminăm studiul de fezabilitate în noiembrie. Am obţinut certificat de urbanism şi mulţumesc primarului de la Otopeni, care ne-a dat tot sprijinul fără a fi PUZ pe un sector de acolo, asumându-şi primăria de acolo să facă PUZ”, a declarat Ministrul Transporturilor.
De asemenea, a specificat și că grupul de lucru care se ocupă de acest proiect este foarte eficace. ”Am înfiinţat un grup de lucru care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean Ilfov. Am participat la şedinţe acolo. Acel grup de lucru este foarte eficient, aşa că azi lucrăm la obţinerea avizelor pentru certificatul de urbanism dedicat autorizaţiei de construcţie, iar cele mai multe avize le aştept de la instituţii care se află în subordinea Ministerului Transporturilor”, a mai declarat Șova.
Citește și: În urma unei campanii pe Facebook, Secția Pediatrie este acum dotată așa cum se cuvine
Citește și: Copiii nevaccinați împotriva rujeolei pot merge la școală!
Totodată, a declarat și prețul acestei căi ferate. ” Este, deşi pare mic, este un proiect de 90 milioane euro, dar este extrem de important pentru ceea ce înseamnă el ca şi serviciu. Este vorba de vreo 16 kilometri de cale ferată, dar pe un segment, pentru a putea încrucişa trenuri pe aliniamentul vechii căi ferate, se construieşte încă un fir, care va coti spre dreapta, spre aeroport, traversând pe deasupra, pe estacade, pe viaducte, DN 1 şi toată infrastructura rutieră”, a încheiat ministrul.