Mulți se întreabă cât a ajuns un litru de benzină după explozia pe care o menține moneda europeană. În acest context, benzina standard, în București, a ajuns să coste și 5.04, în funcție de benzinărie. „Găsește locația tuturor stațiilor OMV, Petrom, Rompetrol, Socar, ART, FuelOne, MaximCoLtd, MCMPetrol, Ozana, PartenerSocar, Pollux, SMO, SpielmannOil, Gazprom, Lukoil, Mol, AS24, Carbogaz, Celly, ecombustibil, Eldomir, Eurogenetic,
Flaga, FloreaOil, MediaTrans, PartenerRompetrol, RBCGas, RompetrolExpres, RompetrolGas, TSV și obține indicații de navigare către stația selectată: evoluția prețului la benzină și motorină în ultimele luni, lista actualizată zilnic cu cele mai mici prețuri la benzină, motorină și GPL din principalele orașe din țară, promoțiile curente din benzinării”, anunță site-ul oficial Peco Online, pentru a te ține la curent cu schimbările aferente.
Cât a ajuns să coste 1 litru de benzină, după explozia monedei euro?
În anul 2018, prețul carburanților a avut multe modificări, uneori a sărit în aer de-a binelea. „Situaţia este similară şi în cazul preţului motorinei fără taxe, România se situează pe locul 17 în Uniunea Europeană ca preţ, mult peste ţările producătoare de petrol, precum Uniunea Europeană şi Olanda, dar şi peste ţări precum Austria, Italia, Polonia, Bulgaria. În urma diminuării fiscalităţii, la începutul anului 2017 s-a înregistrat o diminuare a ponderii taxelor în preţul carburanţilor, care era oricum mai redusă comparativ cu nivelul mediu înregistrat la nivelul UE.
Astfel, în luna iulie 2017, taxele reprezintă 52% din preţul benzinei, respectiv 50% din preţul motorinei (în România), în condiţiile în care, în medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumulează 62% din preţul benzinei şi, respectiv, 57% din preţul motorinei. De asemenea, ponderea taxelor în preţurile de piaţă ale carburanţilor este mai redusă în prezent în România comparativ cu alte ţări din regiune, precum Austria (60% în cazul benzinei şi 55% în cazul motorinei), Polonia (57% în cazul benzinei şi 54% în cazul motorinei) sau Bulgaria (53% pentru benzină şi 51% pentru motorină). Astfel, deşi diminuarea fiscalităţii a vizat reducerea preţurilor de piaţă ale carburanţilor, s-a constatat că reducerea preconizată a fost atenuată de faptul că preţurile fără taxe ale carburanţilor au înregistrat creşteri, astfel încât în prezent ponderea taxelor în preţul carburanţilor este cea mai redusă din Uniunea Europeană, fiind mult sub nivelul mediu înregistrat la nivelul UE”, su spus oficialii de la Finanțe.