În scurt timp, locuitorii Capitalei ar putea fi nevoiți să scoată din buzunar sume mai mari de bani pentru a circula cu mijloacele de transport în comun. Prin vocea directorului său general, Andrei Creci, Societatea de Transport București (STB) a anunțat că a transmis deja Primăriei o solicitare în acest sens. Astfel, tarifele pentru călătoriile cu autobuzele, tramvaiele și troleibuzele din oraș ar urma să fie dublate.
Odată cu intrarea în vigoare a acestei măsuri, prețul unui bilet pentru transportul public ar urma să fie majorat de la 1,3 lei, cât este în momentul de față, la 2,5 lei. Decizia finală va aparține, însă, Primăriei Capitalei.
Trebuie spus că în ultimii 11 ani nu au mai fost operate modificări în ceea ce privește tarifele mijloacelor de transport în comun. Potrivit STB, propunerea transmisă municipalității în cursul zilei de miercuri vine ca urmare a unor studii de piață.
„Este o propunere pe care noi am făcut-o de mai mult timp, având în vedere investițiile pe care STB le-a făcut în ultima perioadă.
Este o propunere de dublare a tarifului, la 2,5 lei, făcută în urma unor studii de piață”, a mai declarat Andrei Creci pentru Mediafax.
Totodată, directorul general al STB atrage atenția că societatea care gestionează întreaga rețea a transportului public din București și Ilfov are nevoie de un număr mult mai mare de tramvaie. Nici situația șoferilor nu este una tocmai roz în momentul de față, pentru că mulți dintre aceștia încasează până la 9.000 de lei pe lună, datorită orelor suplimentare.
Potrivit lui Andrei Creci, rezolvarea acestor probleme ar fi posibilă numai în cazul majorării tarifului de călătorie. În plus, în ciuda solicitărilor repetate, s-au scurs deja 11 ani de când Primăria Capitalei nu a mai făcut vreo modificare în acest sens.
„E rușinos”, consideră managerul Societății de Transport București, în condițiile în care un bilet de autobuz, autocar sau troleibuz costă deja 2,5 lei în marile orașe ale țării. „Dacă se va majora la 2,5 lei titlul de călătorie, cât cred eu că se va face şi sper că se va face, veniturile noastre lunare cresc cu 6-7 milioane de lei”, a mai spus Andrei Creci.
Bucureștenii au susținut în repetate rânduri introducerea transportului public gratuit pentru toți cetățenii, nu doar pentru elevi, pensionari și alte câteva categorii prevăzute în lege. STB respinge, însă, categoric o astfel de idee, pe motiv că serviciile ar avea de suferit din punct de vedere calitativ. „Efortul Primăriei ar creşte nejustificat şi, paradoxal, s-ar constata şi o scădere a calităţii serviciului.
Sunt oraşe în Europa, cum e Talin din Estonia, unde transportul public este gratuit. Pe de altă parte, Londra are 27 de operatori publici şi privaţi, iar societatea de transport din Paris a câştigat unele rute la Londra.
Din punctul de vedere al tarifelor, eu aş spune că suntem pe locul I, adică avem cele mai mici tarife. Este clar însă că nu suntem cei mai costisitori operatori de transport din Europa, costisitori ca preţ de exploatare, ne situăm undeva pe la mijlocul clasamentului”, a explicat Andrei Creci, directorul general al STB.