Societatea de Transport Bucureşti a pus în circulaţie primele autobuze Otokar, ce aparţin de o firmă turcească. Şoferii STB, fosta RATB, sunt nemulţumiţi de ce conduc acum. Problemele cu care se confruntă şoferii Otokar de STB sunt din cele mai diverse, motoarele pornesc greu, autobuzele nu respectă comenzile iar pe linia 302 un şofer s-a chinuit minute bune să închidă uşa cabinei sale pentru a putea pleca din staţie.
Mai mult, un autobuz s-a defectat încă de la primele ore de când a fost pus în circulaţie şi a fost nevoie de tractare! „S-au defectat deja. Din prima zi, ştii? Sunt mai multe! Sunt prost concepute”, a fost reacţia unuia dintre şoferii de pe STB care se plâng de problemele pe care noile autobuze le au .
Firma Otokar a emis un comunicat prin care a dorit să clarifice situaţia autobuzelor Otokar: „Referitor la unele informații apărute în mediul public, conform cărora autobuzele marca OTOKAR ar avea probleme tehnice, OTOKAR face următoarele clarificări:
Informațiile privind presupusele probleme de natură tehnică ale autobuzelor OTOKAR sunt tendențioase și nu au suport real. Într-adevăr, a fost înregistrat un singur incident, la un autobuz, la care s-a ars siguranța generală, dar care a fost înlocuită, iar autobuzul a plecat, din nou, prin propulsie proprie. Astfel de situații izolate pot apărea la începutul raporturilor contractuale și nu pot conduce la extrapolări defăimătoare la adresa OTOKAR, un jucător important și serios pe piața autobuzelor.”
„În ceea ce privește pretinsa temperatură scăzută din habitaclul șoferilor, precizăm că toate autobuzele sunt perfect funcționale, nefiind înregistrate probleme la instalația de încălzire. OTOKAR nu este răspunzătoare de eventuala folosire eronată de către șoferi a funcțiilor autobuzelor noastre. Cu toate acestea, OTOKAR întotdeauna își manifestă sprijinul pentru corecta informare și instruire a șoferilor.
De asemenea, alte acuzații (bătăi la motor etc.) nu au niciun corespondent în realitate, fiind simple afirmații calomnioase la adresa OTOKAR, care își rezervă dreptul de a recurge la toate mijloacele legale pentru apărarea drepturilor și imaginii noastre.
În final, OTOKAR reasigură atât călătorii STB, cât și conducătorii autobuzelor că se depun toate eforturile pentru a se găsi cele mai bune soluții pentru un transport în comun cât mai civilizat, autobuzele marca OTOKAR fiind în deplină conformitate cu documentația din procedura de atribuire a celor 400 de autobuze urbane și cu toate standardele europene și internaționale”.