Jumătate din mașinile second-hand din România verificate anul trecut de inspectorii Registrului Auto Român(RAR) în trafic aveau defecțiuni serioase. Unele erau atât de grave încât reprezentau un pericol pe șosele, astfel că șoferii au rămas fără talon și permis.
Inspectorii atrag atenția celor care doresc să-și cumpere un autoturism vechi și îndeamnă la verificarea lui înainte de a da banii. Aproximativ 70.000 de autoturisme au fost trase pe dreapta anul precedent, iar, în urma controalelor RAR, jumătate aveau probleme tehnice dintre care 30% la sistemul de semnalizare și un sfert nu respectau normele de emisie.
Experții au găsit defecțiuni grave și la direcție și frâne, ce pot duce la o tragedie pe șosea. În același timp, și conducătorii auto își pun viața în pericol. Despre această situația a vorbit șeful ITP SPNV, Claudia Mija:”În cazul în care se constată deficienţe majore amenzile aplicate sunt până la 1.960 de lei. De asemenea, se reţine certificatul de înmatriculare şi dacă neconformităţile sunt încadrate ca fiind defecte periculoase la sistemul de frânare sau mecanismul de direcţie se reţine şi permisul de conducere”, a spus inginerul.
Potrivit un studiu al unei companii de verificări online, 15% dintre șoferi caută date privind accidentele sau kilometrajul unui autoturism second-hand, în cazul în care vor să o cumpere. De menționat este că un accident nedeclarat poate avea consecințe extrem de grave. „Dacă au sărit deja airbaguri sau a fost afectată structura de rezistenţă acolo este o problemă.
Sunt o grămadă de samsari care practică pentru a face reparaţia cât mai ieftin, în loc de airbaguri să pună nişte montaje cât mai ieftine electronice cumpărate din China, care simulează funcţionarea unui airbag. Nu ştii că ai aşa ceva şi nu poţi să verifici, decât fizic, să deschizi să vezi dacă ai ceva acolo”, a declarat reprezentantul unei platforme de verificări online, Răzvan Pavel.