Directorul Metrorex a anunțat că vrea să facă angajări pentru Magistrala 5! Aceasta promitea să fie cea mai mare realizare a Metrorex după Revoluție. Lucrările pentru Magistrala 5 au fost licitate încă din 2008. Cu toate acestea, ele au început în anul 2012 și au costat nu mai puțin de 700 de milioane de euro. Termenul final pentru construcție a fost de 2016, dar nici acum nu sunt gata, după 3 ani de la termenul propus. Magistrala 5 va fi extrem de importantă pentru bucureșteni pentru că doar pe acest tronson vor călători aproximativ de 300.000 de călători zilnic.
„A fost o perioadă de vreo 6 luni de zile când practic nu a fost finanţare pentru proiect. După aceea utilităţile. Dacă nu ai o hartă exactă a utilităţilor, categoric apar reparaţii neprevăzute şi înseamnă şi costuri suplimentare şi timp suplimentar. Pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie, sunt 9 devieri de făcut. Vom achiziţiona 13 trenuri noi pentru Magistrala 5 cu fonduri de la BEI. Orice investiţie nouă înseamnă angajări de personal. Noi nu avem personal pe care să-l luăm de la celelalte magistrale să îl aducem aici. Va fi personal dedicat pentru Magistrala 5. 947 de angajaţi noi”, a specificat Dumitru Şodolescu, director general Metrorex
Metrorex face angajări în masă pentru Magistrala 5!
Directorul Metrorex a făcut anunțul că vrea să angajeze aproape 1.000 de oameni pentru Magistrala 5. Reprezentanții Metrorex spun că tronsonul va fi gata până la sfârșit de an, preconizează aceștia. „Distanţa între staţii pe Magistrala 5 ca şi medie este undeva la 600 m. Unele au 700 m, altele 550 m, dar s-a urmărit ca capacitatea acestei linii de transport să fie utilizată la maxim, să fie colectat tot bazinul din Drumul Taberei. De aceea s-au realizat şi multe accese poziţionate în punctele de interes de acces a cetăţenilor”, a afirmat Constantin Mustățea, director de investiții Metrorex.
„Lucrările vor fi finalizate până în septembrie-octombrie în totalitate. Avem finanţarea asigurată pentru absolut toate lucrările, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare. La modul general, partea de infrastructură e terminată în procent de 99,3%, calea de rulare este 99%. Practic, la sfârşitul lunii martie calea de rulare va fi finalizată în totalitate, iar şina a treia în aprilie, ceea ce creează premisele ca în luna mai să începem probele tehnologice. Finisajele sunt undeva la 67 spre 70%”, a mai precizat sursa citată.