Nervi pentru transportatori după ce proiectul de modificare a Legii 132/2017 afectează din plin interesele acestora.
Oamenii se plâng acum că se promovează un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate.
„Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei”, atrag atenţia reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Transportatorii susțin că dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, ei vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule
„Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului”, consideră reprezentanţii transportatorilor.
Mai mult de atât, transportatorii consideră că noul proiect de lege „va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmebrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni).
Va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic”.
Ca urmare, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor solicită iniţiatorilor să retragă proiectul.
Transportatorii cer acum departamentelor cu rol de avizare să nu dea avize favorabile proiectului, întrucât „încalcă prevederile Constituţiei României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene”