Metroul din Drumul Taberei, anunțat cu surle și trâmbițe de autorități încă din anul 2015, are o nouă dată limită pentru a fi dat, în sfârșit, în folosință. De altfel, potrivit ministrului Transporturilor, acesta este ultimul termen asumat pentru finalizarea lucrărilor. Nenumăratele amânări din ultimii ani îi determină însă, pe locuitorii Capitalei să privească promisiunea lui Lucian Bode cu scepticism.
Iunie 2020. Aceasta este data limită la care mult-așteptatul metrou din Drumul Taberei va putea fi folosit de bucureștenii care optează pentru mijloacele de transport în comun, anunțată miercuri de ministrul Transporturilor, la capătul întâlnirii cu companiile implicate în procesul de construire a magistralelor M5 – Râul Doamnei – Eroilor şi M6 – 1 Mai-Otopeni.
Potrivit oficialului, discuțiile au vizat, printre altele, stadiul de execuție și stadiul plăților la magistrala M5. În ceea ce privește M6, aflată la rândul ei în construcție, au fost trecute în vedere problemele care tergiversează lucrările, precum și măsurile necesare pentru rezolvarea acestora.
„Cu privire la magistrala M5, vă spun încă o dată că este un obiectiv foarte important care trebuie realizat atât pentru bucureşteni, cât şi pentru toţi cei care tranzitează Capitala şi folosesc acest mijloc de transport. Vreau ca termenele pe care vi le-aţi asumat să le respectaţi.
Este o chestiune de respect şi încredere reciprocă şi, atât timp cât statul este partener onest şi plăteşte la zi, aşa şi dumneavoastră trebuie să vă respectaţi ceea ce v-aţi asumat prin contract, sau mai bine zis prin multitudinea de acte adiţionale la contract.
Ştiu că este un obiectiv mult întârziat, iar ultimul termen pe care mi l-aţi transmis trebuie să fie termenul final. Nu mai accept niciun alt termen sau altă scuză, în afară de iunie 2020”, a declarat Ministrul Transporturilor.
Totodată, potrivit lui Lucian Bode, un obiectiv important al mandatului său este realizarea magistralei M6 – 1 Mai – Otopeni, care le va permite bucureștenilor să ajungă într-un timp cât mai scurt la Aeroportul Otopeni. Pe lângă această variantă, oamenii vor mai avea la dispoziție linia ferată ce va face legătura între Gara de Nord și aeroport.
„Pe lângă linia de cale ferată ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, magistrala M6 va fi un obiectiv foarte important de mobilitate pentru toți cei care vor dori să ajungă mai repede la principalul aeroport al țării.
De aceea vă cer să promovați cu celeritate toate procedurile aferente acestui obiectiv și să rezolvați urgent toate problemele care au trenat până acum”, a mai spus ministrul Transporturilor.