Ministerul Educației extinde programul ”Masă caldă”. Încă 50 de școli vor beneficia de această inițiativă în 2020

Ministerul Educației are vești bune pentru preșcolarii și elevii din România: de anul viitor mai multe școli vor beneficia de mâncare caldă. Programul pilot „Masă caldă” va fi extins din 2020 de la 50 la 100 de unități la învățământ.

Alte 50 de școli vor beneficia din 2020 de programul „Masă caldă”

De anul următor mai mulți preșcolari și elevi ar putea beneficia de programul „Masă caldă”. Ministerul Educaţiei a supus dezbaterii publice un proiect de Ordonanţă de Urgenţă prin care propune extinderea programului pilot.

Potrivit acestui proiect de ordonanță numărul școlilor care primesc suport alimentar va crește din 2020 de la 50 la 100 de unităţi de învăţământ, informează news.ro. Totodată, bugetul estimat acestui proiect depășește valoarea de 66 de milioane de lei pe an.

Care sunt școlile în care se va introduce programul pilot

Totodată, Ministerul Educației a anunțat că cele 100 de unități de învățământ care vor beneficia de programul pilot „Masă caldă” vor fi distribuite în mod echilibrat la nivelul țării.

„Cele 100 de unităţi învăţământ cu grade de complexitate şi particularităţi educaţionale diferite, propuse pentru a fi cuprinse în program sunt dispuse echilibrat la nivel naţional, în medii rezidenţiale diverse – Urban (mare, mic, central, periferic)/ Rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat). 

Aceste școli vor avea statut de unităţi de învăţământ pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul”, se arată în proiectul de lege.

Conform anexei cu lista unităților de învățământ care vor avea implementat acest proiect în 2020, Capitala este trecută doar cu două școli. Acestea sunt Școala Gimnazială nr. 71, sector 2 și Școala Gimnazială nr. 102, sector 4. Vezi întreaga listă AICI.

În plus, documentul aflat în dezbatere publică mai arată că programul pilot „Masă caldă” a dus în ultimii ani la reducerea abandonului școlar. Prin urmare, de când există acest proiect fenomenul abandonului a fost eradicat în unele școli.

Spre exemplu, în perioada 2016-2017 abandonul școlar era de 6,15%, în timp ce în intervalul 2017 – 2018 a ajuns la 1,3%.

„În anul 2019, s-a constatat că programul a condus chiar la eradicarea fenomenului de abandon şcolar, în unele unităţi de învăţământ”, se mai arată în document.