A fost luată o decizie de ultim moment în ceea ce privește anumite mașini diesel. Mai exact, ți se poate radia mașina din oficiu, dacă nu respecți regulile oficialilor din Germania. Mașinile cu motoare diesel, care au fost înregistrate Euro 5, marca Volkswagen și Audi, riscă să fie radiate din oficiu, dacă nu revin în service, după ce au fost rechemate de autoritățile nemțești. Mai exact, Autoritatea Federală pentru Transporturi din Germania (KBA) a anunțat oficial că șoferii care nu revin în service se pot trezi cu mașina radiată din oficiu sau cu înmatricularea suspendată.
Acest lucru se poate întâmpla dacă nu își actualizează softul motorului. S-a luat decizia radicală în cazul scandalului motoarelor diesel. Mașinile cu motoare diesel Euro 5 de la VW care nu participă la campania de rechemare riscă să fie radiate.
Citește și: Andreea Esca, în costum de baie! Fanii sunt în extaz
Decizia este luată în contextul în care proprietarii nu au ținut cont de acțiunile de rechemare în service în vederea actualizărilor de software. Birourile teritoriale ale KBA din Hamburg și Munchen au început deja să radieze înmatricularea mai multor automobile Audi și VW, cu motoare Euro 5. Euro 6 stabileste un nivel maxim al emisiilor pentru oxizi de azot. Acesta este de 80 mg/km. Nivelul respectiv trebuie atins in testele de laborator, iar in testele de strada, RDE, urma sa fie marit cu acel coeficient de 1,6, ajungandu-se la emisii reale de oxizi de azot de 128 mg/km.
Totul a pornit de la scandalul legat de softul folosit de firma VW. Acesta i-a determinat pe liderii europeni să nu mai fie de acord cu coeficientul de 1,6., care a fost solicitat de către producători. Noul coeficient ar urma sa fie de 1,1875. Motoarele diesel Euro 6, care vor deveni obligatorii pentru masinile noi din 2017, ar urma sa emita doar 95 mg/km de oxizi de azot in conditii reale de trafic. Ciclul de omologare va avea o componenta denumită RDE – real driving emissions, prin care autoritatile competente pot testa nivelul emisiilor de noxe în conditii reale de trafic.
Producătorii europeni spun că nivelul atins de poluare va fi dificil de realizat. Aceasta indică o nouă scumpire a mașinilor diesel.
Decizia unui tribunal cu privire la accesul în orașe a mașinilor pe motorină este luată. Mașinile diesel vor fi interzise în Germania. Interdicțiile imediate privind circulația mașinilor pe principalele străzi din orașe ar fi legitime. Asta ar putea afecta toate modelele, cu excepția celor care respectă cele mai recente standarde Euro-6(mașinile fabricate după 2014)
Germania a făcut primul pas spre interzicerea mașinilor diesel. Atunci a permis grupurilor de mediu să dea în judecată orașele care nu reușesc să impună normele europene, norme care privesc aerul curat.
Tribunalul a recomandat o implementare treptată a interdicțiilor. Este indicat pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri principale și străzi laterale. Primele vor fi automobilele diesel mai vechi care îndeplinesc standardele de emisii Euro 4(care afost înlocuit începând cu 2009)
În Hamburg, al doilea cel mai populat oraș din Germania, au început să apară încă de miercuri semne care privesc interzicerea autovehiculelor diesel. Autoritățile locale așteaptă ca restricțiile să înceapă să intre în vigoare la sfărșitul acestei luni. Tribunalul din Leipzig a decis, în februarie, că vehiculele Euro 5 nu ar trebui să fie interzise până în septembrie 2019. Ar trebui să se aplice excepții în cazul comercianților și a unor rezidenți, așa recomandă instanța.