Nu numai perioada sărbătorilor este una aglomerată pentru societățile de transport colete, astfel că întârzierile sunt și ele multe, iar șefii companiei trebuie să se confrunte cu furia oamenilor nemulțumiți de serviciile lor. Despre motivele întâzierilor, a vorbit Roxana Magopet, șefa comunicării de la FAN CURIER. Într-un interviu pentru life.ro, aceasta a explicat cum funcționează totul în companie.
”Nu să ne găsim justificări, ci să prezentăm lucrurile așa cum sunt: accidente, colete preluate la oră târzie, volume mari, angajați puțini. Aș vrea să îți explic puțin ce se întâmplă cu această oră târzie de ridicare a coletului. Peste 40% din volumul nostru este dat de e-commerce. Pentru magazinele online, faptul că predau coletele mai târziu înseamnă un număr mai mare de comenzi prelucrate și trimise.
Pentru noi, oră târzie de ridicare înseamnă oră târzie de sosit în HUB, oră târzie de descărcare/încărcare în mașină și oră târzie de plecare pe traseu. Avem 220 de trasee în fiecare noapte. Dacă mașina de Oradea nu pleacă la ora 11.00 noaptea, ci la ora 2.00 dimineața, în loc să ajungă la 7.00 dimineața, va ajunge aproape la prânz, la ora 11.00, când curierii sunt deja în oraș sau în exterior. Să se întoarcă să ia alte expediții, mai ales cei de la 50 de kilometri de oraș, nu se va întâmpla. Așa se face că timpul de livrare este deja altul”, a declarat Roxana Magopeț.
Mai mult, șefa companiei de transport colete a dezvăluit și cum gestionează plângerile, criticile și mesajele negative. ”Până cum câțiva ani mesajele noastre erau despre FAN Courier, liderul pieței de curierat, despre câte expediții gestionăm și așa mai departe. Dar ne-am dat seama că trebuie să coborîm de pe acest piedestal și să ne asumăm ce se întâmplă”, a povestit Roxana.
”Mi-a fost greu acum câțiva ani să conving șefii să mă lase să spun că vom întârzia înainte să întâziem”, așa și-a început o a doua explicație legate de întârzieri șefa companiei. ” Experiența din anii trecuți arăta că vom întârzia. Prin urmare, totul este despre a crea așteptările potrivite oamenilor. Spune-i clientului că livrezi în 72 de ore, iar dacă reușești să livrezi în 24 ori 48 de ore, omul va fi și mai mulțumit. Dar dacă nu îi spui nimic și coletul ajunge în 72 de ore vei avea toată lumea nemulțumită: și clientul destinatar, și expeditorul”, a încheiat Roxana Madopeț.