Concursul muzical Eurovision România 2019 a fost în acest an mai puțin interesant decât meciul Dinamo-Botoșani. Eșecut total e demonstrat și când vine vorba despre publicul tânăr, care a spus „nu” acestei competiții.
Conform paginademedia.ro, Selecția Națională Eurovision a fost urmărită de 340.000 de români la fiecare minut, la nivelul întregii țări. Într-un clasament condus de Antena 1, cu aproximativ 1,4 milioane de români la Asia Express, de Pro TV, cu 1,3 milioane de oameni care s-au uitat la filmul Dr. Strange și de Kanal D la care s-au uitat 1,3 milioane de oameni la Exatlon, postul public a fost pe locul opt.
Mai mult, TVR 1 a fost după DigiSport, post de televiziune care de altfel ținea aproape 400.000 de români cu meciul Dinamo-Botoșani. Nici la orașe postul public nu a mers excelent la sufletele oamenilor. Acesta a ocupat poziția a șaptea, cu 240.000 de telespectatori. Topul urban în timpul desfășurării competiției Eurovision a fost condus de Antena 1, care a adunat 760.000 de telespectatori la Asia Express.
După Antena a urmat Pro TV, cu 690.000 de români și, un pic mai departe, s-a poziționat Kanal D, cu jumătate de milion de telespectatori. Uluitor a fost rezultatul pe publicul tânăr. Eurovision nu a adus în fața micilor ecrane nici 40.000 de telespectatori din segmentul de vârstă cuprins între 18 și 49 de ani. Pe acest segment, TVR 1 a avut cifre care au depășit cu 10 ori primele locuri, Pro TV și Antena 1.
Duminică seară, 17 februarie 2019, s-a hotărât, pe scena Sălii Polivalente, din București, marele câștigător al Eurovision. După multă așteptare, românii care au vrut să urmărească show-ul muzical, au rămas uluiți la aflarea veștii că Ester Peony ne va reprezenta la Tel Aviv.