Dacă te interesează cum trebuie să procedezi dacă nu vrei să fii înșelat de Black Friday atunci ai ajuns unde trebuie. Așteptat cu nerăbdare, evenimentul se poate transforma într-un adevărat coșmar, dacă nu vă luați toate măsurile de precauție. Asta pentru că, din nefericire, există încă multe ilegalități și o mulțime de site-uri false. Nu se termină aici. E nevoie să fiți atenți și să comparați prețurile.
Astfel, dacă ați hotărât că vreți să achiziționați un produs de Black Friday, nu trebuie neapărat să îl luați la prima promoție pe care ați pus ochii. Sunt mai multe magazine care se ocupă cu așa ceva, deci, aveți răbdare, căutați, notați, și abia când sunteți siguri, cumpărați. Da, este absolut normal să verificați și condițiile de livrare. Atenție! În cazul unei achiziții de produse de pe internet, ANPC recomandă utilizatorilor să verifice dacă retailerii informează corect asupra caracteristicilor produsului, despre condițiile de livrare sau modalitățile de plată.
În felul acesta puteți stopa din start firmele-fantomă, adică cele care dispar cu banii fără a trimite produsele. Trebuie să mai știți că fiecare produs cumpărat online se poate returna în 14 până la 30 de zile. Evident, dacă aveți cui! Spunem lucrul acesta pentru că un site structurat perfect și realizat fără greșeală nu înseamnă neapărat că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi oferă în mod clar datele de contact, precum şi informatii despre identitatea companiei.
Puțină lume se uită după așa ceva, dar ar fi bine să căutați secţiunea de politică de confidenţialitate. Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, ca şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit. Vă readucem aminte și de comparatoarele de prețuri. Acestea pot fi folosite chiar înainte de Black Friday și salva prețurile, ca să fii sigur că acum ai parte cu adevărat de reduceri.
Trebuie să știți că legislația românească le permite comercianților să aducă prețurile produselor la nivelul original înainte de reduceri, adică la valorile la care produsele respective au fost vândute pentru prima dată.