Amendă record primită de un șofer de TIR român în Franța, după ce a fost prins de autorități în timp ce trasporta 5,2 tone de țigarete de contrabandă, potrivit presei din Hexagon. Aurel Andrei N, pe numele său, în vârstă de 35 de ani, a fost oprit în trafic pe data de 6 decembrie, pentru un control de rutină.
Oamenii legii i-au solicitat să prezinte documentele prin care să justifice încărcătura voluminoasă pe care o transporta.
Pus în fața faptului împlinit, bărbatul le-a povestit polițiștilor că a fost abordat de un alt individ într-o parcare din Belgia, care i-a propus să livreze marfa în schimbul sumei de 8.000 de euro. Pentru că avea nevoie de bani, românul nostru nu a stat prea mult pe gânduri și a pornit la drum.
Potrivit vameșilor francezi, valoarea bunurilor transportate se ridică la 2,17 milioane de euro, motiv pentru care au cerut ca bărbatul să primească o amendă echivalentă. Totodată, procurorii care instrumentează acest caz au solicitat și o pedeapsă de 1 an de închisoare.
În altă ordine de idei, punctul de amendă va rămâne și în 2020 la pragul de 145 lei, chiar dacă salariul minim va avea parte de o majorare de la 1 ianuarie.
Premierul Ludovic a anunțat că Guvernul a decis înghețarea acestuia, din dorința de a a nu risca să ajungă la o valoare prea mare.
„Am luat decizia să facem și noi ceea ce au făcut Guvernele anterioare. Practic, punctul de amendă a fost legat de salariul minim pe economie și în fiecare an nu s-a crescut punctul de amendă odată cu creșterea salariului minim.
Vom aplica și noi această soluție, să nu creștem punctul de amendă„, a declarat șeful Executivului, precizând totodată că sistemul are nevoie de o schimbare, pentru ca punctul de amendă să nu mai fie legat de salariul minim pe economie.
„Cu siguranță trebuie schimbat acest sistem. S-a dovedit clar că această relație între punctul de amendă și salariul minim pe economie nu este soluția care să se poată aplică, din moment ce an de an s-a înghețat punctul de amendă, probabil trebuie calculat în alt mod”, a mai spus Ludovic Orban.