Pandemia de coronavirus lovește crunt companiile aeriene. Una dintre cele mai afectate companii este Ryanair, care se zbate acum pentru menținerea companiei pe linia de plutire, chiar dacă acest lucru va însemna concedieri masive de personal.
Potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei, în ultimele şapte zile, Italia, Malta, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Austria, Grecia, Maroc, Spania, Portugalia, Danemarca, Polonia, Norvegia şi Cipru au impus limite de zbor cu diferite grade de restricţie, de la toate zborurile spre şi dinspre o ţară sau interzicerea zborurilor spre/dinspre ţările cu riscul de infectare cu Covid.
Doar în weekendul trecut, de exemplu, Polonia şi Norvegia au interzis toate zborurile internaţionale, în timp ce în alte ţări (fără restricţii de călătorie), au fost reduse serviciile pe aeroporturi.
Astfel, compania va menţine la sol majoritatea aeronavelor din flota europeană în următoarele 7 până la 10 zile. În acele ţări în care flota nu este menţinută la sol, restricţiile legate de distanţa socială vor face zborul, în orice scop, nepractic sau chiar imposibil.
Compania Ryanair ia acum măsuri să îşi scadă cheltuielile operaţionale şi să îşi crească cash flow-ul prin păstrarea la sol a aeronavalor suplimentare, amânarea tuturor cheltuielilor de capital şi oferirea de rambursări, dar și prin implementarea unei serii de concedieri voluntare, cât și prin suspendarea temporară a contractelor angajaţilor şi reducerea semnificativă a oreler de muncă şi a plăţilor.
„La Ryanair Group Airlines, facem ce putem pentru a gestiona provocările impuse de epidemia Covid-19, care a cauzat în ultima săptămână restricţii de călătorie impuse de guvernele naţionale extraordinare şi fără precedent, în cele mai multe dintre cazuri cu notificări minime sau chiar inexistente”.
Compania a comunicat că va continua să opereze zboruri chiar și în țări grav afectate de coronavirus pentru a veni în întâmpinarea clienților aflați departe de casă.
”Comunicăm cu toţi pasagerii afectaţi prin e-mail şi SMS şi organizăm zboruri de salvare pentru a-i repatria pe clienţi, chiar şi în acele ţări unde au fost impuse restricţii. Prioritatea noastră rămâne sănătătatea şi binele angajaţilor şi pasagerilor şi facem tot ce putem ca să ne asigurăm că se pot reuni cu prietenii şi familiile lor în aceste vremuri dificile.
Ryanair ia toate măsurile necesare pentru a reduce cheltuielile de zbor şi să îmbunătăţească cash flow-ul fiecărui operator aerian din grup.
Ryanair este un grup aviatic rezilient, cu o balanţă de cheltuieli şi pierderi puternică, cu lichidităţi substanţiale şi putem, cu acţiuni potrivite şi luate la timp, să supravieţuim unei perioade cu zboruri reduse sau chiar cu zboruri zero, astfel încât să ne pregătim adecvat pentru întoarcerea la normalitate, care va veni mai degrabă mai repede decât mai târziu, pe măsură ce guvernele UE iau măsuri fără precedent pentru a restricţiona răspândirea Covid-19”, spune Michael O’Leary, CEO-ului grupului Ryanair.