România are parte de o creștere în privința mașinilor diesel! Suntem detașat pe primul loc în Europa. Tendințele pieței de automobile înmatriculate diesel au scăzut, dar asta pe piața europeană. Piața românească are însă altă soartă. Țara noastră-i o comoară și are o evoluție rară. Avem parte de o creștere declarată ca fiind cea mai mare a vânzărilor diesel din Europa.
În acest an, Uniunea Europeană a înregistrat un volum mare de unități, undeva la 3,1 milioane. Față de anul trecut, se vede clar o scădere , care este în valoare de 16,3. Cea mai mare scădere însă se află în Marea Britanie, cu -30% și în Germania, cu -20%. În cadrul acestui grafic, România conduce detașat, cu o creștere de 5,5%. Iar, în continuare, înmatriculările din Roânia cresc. Acestea cuprind mașinile plug-in hibride(PEHV), dar și cee complet electrie.
Conform statisticilor Asociației Constructorilor de Automobile din Europa, numărul înmatriculărilor de automobile, ce sunt alimentate cu benzină, a ajuns la un procent foarte mare. Acesta este în valoare de 57%, lucru care, în ultimii 10 ani de zile, era un procent numit de mulți imposibil. Totodată, autoturismele cu propulsie au urcat și ele, la un procent de aproximativ 7%. Cât despre coborârile de pe piață, aici se încadreazp motoarele cu aprindere prin compresie, acum au ajuns la un procent de 36,3%.
Citește și: Raluca Bădulescu, goală? Imaginea incitantă care i-a șocat pe toți!
Citește și: Horoscop zilnic: miercuri, 12 septembrie. Una dintre zodii atrage norocul cu felul ei de-a fi
Citește și: Ozana Barabancea a postat o poză cu Andreea Bălan! Fanii au înmărmurit!
Datele DRPCIV, de anul trecut, au fost înregistrate 627.753 de autoturisme. Mașinile diesel au fost de un procent de 42% din suma automobilelor înregistrate. Raportul de anul trecut era mult mai mic, având o valoare de 38%. Fruntașul dintre județele care au ales să treacă pe diesel a fost Bistrița-Năsăud. Încă din 2014 găseai acolo un număr mare de autoturise care merg numai pe motorină. Peste doi ani, fenomentul a asaltat și Maramureșul. Satu Mare și Suceava s-au alăturat și ele anul precedent.
În cadrul unui interviu, acordat dw.com, șeful pe Europa al International Council on Clean Transportation(ICCT), explică competivitatea motoarelor Diesel pe piață. Peter Mock, pe numele său, a relatat că un astfel de motor va fi din ce în ce mai scump. ”Motorul Diesel va fi tot mai scump, pentru că tehnologiile de filtrare a emisiilor nocive vor trebui mereu îmbunătățite. Simultan, nu putem trece cu vederea că Dieselul este deja din fabricație mai scump decât varianta pe benzină, pentru că trebuie construit altfel, mai stabil. Deci avem de la bun început un dezavantaj de cost, care doar va continua să se accentueze”, a declarat șeful ICCT.
Dar, argumentele acestuia nu se încheie aici. Un altul, tot la fel de solid ca spusele lui de mai sus, aduce în calcul și emisiile de CO2. ”Mai mult, motoarele pe benzină au potențialul de a-și reduce tot mai mult emisiile de CO2, pentru că se îndreaptă tot mai mult spre variantele hibride și electrice. Oricum emisiile motoarelor pe benzină sunt de la bun început foarte scăzute. Vom ajunge la un punct la care Dieselul nu va mai fi pur și simplu eficient”, a declarat Peter.