Claudiu Surmei
11/02/2019, 19:40
Când se vor ciocni galaxiile Calea Lactee și Andromeda? Ce înseamnă această coliziune GALERIE FOTO
Galaxiile Calea Lactee și Andromeda se vor ciocni peste 4,5 miliarde de ani

Astronomii au descoperit când se vor ciocni galaxiile Calea Lactee și Andromeda. Această coliziune între cele două galaxii surori va avea loc peste 4,5 miliarde de ani, adică mai târziu decât se anticipa până acum. S-a ajuns la această concluzie în urma observaţiilor realizate cu ajutorul satelitului spaţial european Gaia.

„Această descoperire este deosebit de importantă pentru înţelegerea modului în care galaxiile evoluează şi interacţionează”, a declarat Timo Prusti, unul dintre cercetătorii care au participat la studiu. Acesta a precizat că galaxiile Calea Lactee și Andromeda se vor ciocni peste 4,5 miliarde de ani. Pentru a putea stabili momentul în care va avea loc coliziunea, astronomii au monitorizat mai multe stele din galaxia noastră, dar şi din Andromeda (M 31) şi în galaxia Triangulum (M 33). Aceste galaxii vecine se află la 2,5 milioane – 3 milioane de ani lumină de Calea Lactee.

Galaxiile Calea Lactee și Andromeda se vor ciocni peste 4,5 miliarde de ani

„Trebuia să explorăm mişcările galaxiilor în 3D pentru a afla modul în care s-au dezvoltat şi au evoluat şi ce anume le creează şi le influenţează caracteristicile şi comportamentul”, a declarat Roeland van der Marel de la Institutul de ştiinţe ale telescopului spaţial din Baltimore, Statele Unite. Bărbatul este autorul principal al studiului care a dus la concluzia că galaxiile Calea Lactee și Andromeda se vor ciocni peste 4,5 miliarde de ani.

Până la coliziunea cu Andromeda, Calea Lactee se va ciocni peste aproximativ 2 miliarde de ani Marele Nor al lui Magellan, una dintre galaxiile sale satelit. Specialiștii prezintă coliziunile dintre galaxii ca fiind un spectacol ceresc. Este ca și cum cerul s-ar umple de artificii, însă totul se întâmplă la nivel galactic.