Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Şova, anual se strică sute de kilometri de cale ferată, partea nu prea bună este că prea puţină este reparată înapoi. Tot Lucian Şova menţionează că angajaţii CFR s-ar ocupa de lucrările căilor ferate, dacă ar beneficia de resurse bugetare financiare potrivite. Mersul trenurilor este una dintre problemele cetățenilor României, din cauza întârzierilor și a condițiilor nepotrivite față de cum ar trebui să fie.
Ministrul Transporturilor, despre căile ferate din România
Lucian Șova a indicat faptul că în fiecare an sunt stricați peste 300 km de cale ferată, iar că reparațiile sunt doar la 16 km dintre aceștia. Compania CFR SA beneficiază de 23.000 de angajați care ar putea face demersuri pentru a repara căile ferate.
Problema este atunci când nu există resurse financiare pentru a înfăptui reparațiile. De asemenea, ministrul Transporturilor a solicitat bugetul nu pe salarii, ci pe proiecte. Potrivit declarațiilor susținute într-o conferință de presă, Lucian Șova a spus că începând cu data de 1 iulie a anului viitor, va fi o schimbare pe partea transporturilor, dar și în ceea ce privesc angajații.
“Vreau să menţionez că acest Regulament 1370 nu se referă doar la transporturile regulate de pasageri pe rutier, se referă şi la transportul de pasageri pe calea ferată. Deja am avut discuţii şi cu componenta sindicală şi cu componenta managerială, unde deja pregătim legislaţie şi vom implementa legislaţie tot în acest sens, de liberalizare. Începând de la 1 iulie 2019 vor găsi consumatorii români o ofertă mai largă de transport şi pe calea ferată din partea şi a altor operatori decât cei care sunt astăzi, fie că e vorba de compania naţională şi cei câţiva operatori privaţi”, a spus Lucian Șova.