Din data de 31 octombrie 2018 trandportul public ce acoperă București-Ilfov va fi suspendat. Cauza este aceea că nu există o autoritate care să reglementeze piața în cauză, potrivit (COTAR) Confederația Operatorilor și Transporturilor Autorizați din România. „Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România îşi cere scuze faţă de clienţii care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgenţă pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectaţi de această situaţie să înţeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România.
Transportul public de persoane între Bucureşti şi localităţile din Ilfov va fi suspendat, începând cu data de 31 octombrie, din cauza faptului că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă”, a afirmat COTAR în cadrul unui comunicat, potrivit Agerpres.
În urma desființării Autorității Metropolitane de Transport, atribuțiile care acopereau și transportul public au trecut în responsabilitatea Primăriei Bucureștiului. Așadar, acestea au ajuns la cei care nu au oferit o decizie clarp care privește licența transporturilor, adică la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. „Ministrul Transporturilor, Lucian Şova a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele şi microbuzele între Bucureşti şi localităţile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing fără să circule pe vreun traseu.
Au trecut şase luni de la desfiinţarea, de către ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a Autorităţii Metropolitane de Transport. Astfel, atribuţiile în privinţa serviciilor de transport persoane Bucureşti-Ilfov s-au transferat, în subordinea Primăriei Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport”, a mai declarat COTAR. Obligația pentru transporturile publie era să arate o strategie pentru licențe, pentru ca operatorii să aibă timp să pregătească investițiile în flote, neluând o astfel de decizie, licențele pentru trasnporturile publice nu au fost emise.