Testele PISA, la care România a picat cu brio, arată situația dezastruoasă din învățământul românesc. Țara noastră a reușit să obțină cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani, semn că trebuie regândit întregul sistem de la rădăcină.
România se află pe locul 47 din 79 la calitatea învățământului, iar gradul de analfabetism funcțional este mai mare ca niciodată. Pe înțelesul tuturor, 44% dintre elevi știu să citească, dar nu înțeleg prea bine ce.
La capitolul citire, țara noastră a onținut 428 de puncte, cu șase mai mult față de testele din 2015 și cu 10 mai puțin față de cele din anul 2012. La matematică avem o scădere cu 14 puncte față de 2015 și 15 față de 2012.
Ministrul Educației, Monica Anisie, nu privește cu fatalitate rezultatele pe care țara noastră le-a obținut la testarea PISA și susține că este nevoie urgentă de o reală reformă, e nevoie ca învățământul să se axeze pe nevoile elevilor.
„Este problemă de sistem, ar trebui să înţelegem că şi profesorii trebuie să se pregătească în aşa fel elevii încât să existe corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi, să fie reală, iar teoria pe care o învaţă să poată fi aplicată”, a declarat azi Anisie la Digi 24.
Ministrul Muncii speră ca la următoarea testare lucrurile să arate altfel: „Poate peste trei ani când vor fi evaluaţi şi cei care au învăţat după noile programe vom avea rezultate mai bune”.
„Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a mai spus Anisie.
Topul este dominat de China, Estonia și Canada, iar la polul opus se află Republica Dominicană și Filipine, potrivit raportului prezentat recent.
PISA este un program pentru Evaluarea Internaționașă a Studenților realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Testele reflectă pregătirea elevilor la principalele materii. Este vorba despre elevii de 15 ani.