Iată proiectul structurii anului școlar pentru 2019-2020! Sunt schimbări în ceea ce privește vacanța intersemestrială. Datele propuse de la Ministerul Educației arată că elevii vor începe școala în cursul zilei de luni, 16 septembrie. Vacanța intersemestrială e ca și dispărută! De asemenea, de pe Edupedu.ro reiese că primul semestru are o durată de 21 de săptămâni. Cum sunt împătțire cursurile și vacanțele? „Ne-am angajat că vom duce la 30 martie legea în Parlament.
Ca urmare, până atunci, trebuie să avem aceste elemente de referinţă pe care să le punem şi pe care să creionăm legea. Mi-aş dori să nu fie o lege stufoasă, să fie o lege mai puţin stufoasă, mai clară din punct de vedere al obiectivelor şi să lase la legislaţia subsidiară de metodologii, regulamente ceea ce este de competenţa regulamentelor şi a metodologiilor”, a spus Ecaterina Andronescu, Ministrul Educației.
Proiectul pentru structura anului școlar 2019-2020 arată că vacanța intersemestrială a elevilor dispare. În acest context, după vacanța de iarnă, cu durata de 3 săptămâni, elevii intră direct în semestrul 2. Semestrul 1 are durata de 14 săptămâni, iar al doilea semestru are 21 de săptămâni.
Semestrul I (14 săptămâni)
Cursuri – luni, 16 septembrie 2019 – vineri, 20 decembrie 2019 În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă. Vacanța de iarnă – sâmbătă, 21 decembrie 2019 – duminică, 12 ianuarie 2020
Vacanța de iarnă – sâmbătă, 21 decembrie 2019 – duminică, 12 ianuarie 2020
Semestrul al II-lea (21 săptămâni) Cursuri – luni, 13 ianuarie 2020 – vineri, 3 aprilie 2020 Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 4 aprilie 2020 – marți, 21 aprilie 2020 Cursuri – miercuri, 22 aprilie 2020 – vineri, 19 iunie 2020 Vacanţa de vară – sâmbătă, 20 iunie 2020 – duminică, 13 septembrie 2020
„Învăţământul obligatoriu nu se termină la clasa a opta. Învăţământul obligatoriu se termină după clasa a X-a. Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. De ce nu avem? Pentru că, aşa cum ştiţi, după clasa a opta sau evaluarea de la clasa a opta, ca o moştenire a capacităţii, a examenului de capacitate, ne asigură separarea spre liceu sau şcoli profesionale, aceasta este, să spunem, argumentaţia evaluării de la clasa a opta. Dacă se va accepta, pentru că, fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică. Şi dacă va fi acceptată o asemenea evaluare, ce beneficii ar aduce ea? Examenul de bacalaureat nu va mai reprezenta materia pe patru ani de zile, care sunt anii de liceu, ci pe ultimii doi ani de zile, deci, am uşura examenul de bacalaureat prin această evaluare. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă”, a declarat sursa citată despre schimbările în învățământ.