Publicitatea la produse și servicii în școli va fi interzisă. Un proiect de lege care vizează atât școlile de stat, cât și cele private, a fost adoptat, luni, de Senat și prevede interzicerea publicității la produsele comerciale. Proiectul a fost inițiat de PSD-ALDE, iar inițiatorii susțin că firmele desfășoară campanii publicitare în școli, care devin astfel un „talcioc național.”
Unul dintre motivele pentru care a fost inițiat proiectul de lege care prevede interzicerea publicității la produse și servicii în școli este că elevii au devenit public țintă pentru multe dintre firme, întrucât aceștia sunt mult mai ușor de convins. „Astfel, când un produs poate fi folosit de copii, toate armele marketingului, ale firmelor, sunt îndreptate către aceștia. În școli, copiii reușesc cel mai repede să-i convingă pe părinți să le cumpere produsul respectiv. De asemenea, copiii, pe cât de repede sunt atrași de un produs, pe atât de repede se plictisesc de acesta, astfel că marketingul știe că dacă reușește să-i cucerească, dorința de a avea acest produs nu-i ține mult. De aici izvorăște și dorința firmelor de a-i avea clienți”, scrie în proiectul de lege.
Publicitatea la produse și servicii în școli va fi interzisă, potrivit proiectului de lege, iar cei care nu vor respecta această lege riscă amenzi cuprinse intre 1.500 si 4.000 de lei, acestea urmând să fie aplicate de reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului. Proiectul care a fost adoptat de Senat va fi trimis spre dezbatere în Camera Deputaților, care este for decizional în acest caz.
„Se interzice publicitatea produselor comerciale și a serviciilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particulare, în unități ce asigură servicii similare, în creșe și unități destinate găzduirii elevilor în timpul și după terminarea programului școlar”, se mai arată în proiect.