Raiffeisen Bank a luat câteva măsuri de urgență în contextul pandemiei de coronavirus care s-a abătut și asupra României, care a intrat în stare de urgență.
”În această perioadă, Raiffeisen Bank este alături de clienți, angajați, parteneri și furnizori cu soluții care să îi sprijine în situația provocată de pandemia COVID 19. Eforturile băncii sunt direcționate către angajați și clienți prin măsuri care să asigure protecția lor, măsuri de igienă și limitarea răspândirii infecțiilor, de deservire în condiții bune a clienților”, se arată într-un comunicat al băncii.
”Clienții persoane fizice ai băncii care au credite în derulare au, majoritatea, posibilitatea prevăzută deja în contracte, de a opta pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor. În același timp, pentru clienții care nu au o astfel de opțiune, dar au dificultăți temporare la plata ratelor, vom găsi soluții individualizate”, este una dintre măsurile luate de Raiffeisen Bank în contextul pandemiei de coronavirus.
”Colegii noștri din zonele de Corporate și IMM discută cu clienții să înțeleagă care este situația și să găsim împreună soluții pentru susținerea activității acestora, cu prioritate a companiilor din industriile cele mai afectate pe termen scurt. În plus, banca acordă pentru clienții săi, persoane juridice, comision 0 pentru plățile la POS-uri, până la 30 aprilie”, se mai scrie în comunicat.
De asemenea, Raiffeisen Bank a luat o serie de măsuri și pentru angajați: ”Angajații din Administrația Centrală sau agenții care sunt într-una dintre categoriile de risc precizate de autoritățile medicale, indiferent dacă lucrează de acasă sau nu lucrează, nu vor avea venitul afectat”.
”Programul de lucru al angajaților a fost decalat, materiale sanitare au fost distribuite în toate unitățile și clădirile băncii, de asemenea materiale de protecție pentru personalul care lucrează cu publicul. Monitorizăm numărul de persoane din agenții (angajați și clienți) și vom lua măsuri astfel încât distanța și numărul de persoane prezente într-o încăpere să fie reduse”, se mai arată în comunicat.
”A fost schimbat deocamdată programul în 11 agenții ale băncii pentru că ele sunt situate în mall-uri sau centre comerciale aglomerate, iar acestea și-au redus activitatea ca măsură de prevenție. Anumite unități ale băncii, în orașele și localitățile în care avem mai multe, se pot închide în anumite circumstanțe”, se încheie comunicatul Raiffeisen Bank.
Încă de duminică, Adrian Vasilescu, consultant al Băncii Naţionale Române, a anunţat că la nivel de sistem bancar băncile au decis să amâne plata ratelor clienţilor pentru anumite credite pe care aceştia le-au făcut, în contexul epidemiei de coronavirus.