Reprezentanții ANPC s-au autosesizat în cazul consumatorilor nemulțumiți care au postat pe Facebook, dar și în cazul știrilor apărute în presă. Întrebat despre cât de corecte sunt prețurile în timpul campaniilor Black Friday, pe o scară de la 1 la 10, președintele ANPC a răspuns: „E greu de spus”.
„Important este ca practicile comerciale ale operatorilor economici să fie legale şi să nu aducă atingere drepturilor consumatorilor, nici cu ocazia campaniilor de reduceri, nici în restul anului. Noi pentru acest lucru luptăm în fiecare zi şi vă asigur, şi pe dumneavoastră, şi pe consumatori, că suntem foarte atenţi şi vigilenţi”, a mai adăugat el.
Marius Pârvu, șeful ANPC, a declarat că ANPC a trimis avertizări pntru consumatori pe Facebook și în presă. Acesta a vorbit și despre cele mai mari capcane ale comercianților de Black Friday. Clienții sunt păcăliți și cu banii luați:
„S-au înregistrat, ca urmare a acestei campanii de anul trecut, 63 de reclamaţii, principalele nereguli constatate fiind: abateri de informare privind caracteristicile produsului şi momentul încheierii contractelor, nerespectarea termenelor de livrare, livrarea de alte produse faţă de cele comandate, livrarea de produse cu deficienţe sau neconforme cu specificaţiile de pe site, nerespectarea termenelor de ramburs, comportament incorect în relaţia cu consumatorii, nerespectarea termenelor de remediere, practici comerciale înşelătoare (de exemplu nerespectarea modului de calcul al preţului ori existenţa unui avantaj specific preţului)”, a arătat Pîrvu.
Chiar dacă avertizează cumpărătorii, șeful ANPC nu se dă înlături de la cumpărăturile de Black Friday, recunoscând că a făcut și el cumpărături anul trecut de Black Friday. Anul trecut retailerii din românia au realizat vânzări de 200 de milioane de euro, care reprezintă aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul trecut.