Germanii au luat primele măsuri pentru a reduce nivelul poluării. De la 1 ianuarie 2019, în orașe precum Frankfurt și Koln s-au interzis mașinile diesel, ceea ce a reprezentat o adevărată lovitură pentru șoferii care conduc autoturisme cu acest tip de motorizare. Dacă această decizie are menirea de a păstra un mediu mai puțin poluat în Vestul Europei, proprietarii de mașini diesel se vor vedea nevoiți să le vândă, cel mai probabil în țări din Est, precum România și Bulgaria.
În condițiile în care navetiștii germani parcurg, în medie, 17 kilometri pe zi cu mașina pentru a ajunge la locul de muncă, decizia de a interzice mașinile diesel a venit ca o adevărată lovitură pentru conducătorii auto. Deși s-ar părea că marile firme auto vor avea de suferit din această cauză, lucrurile stau fix invers. Cum trenurile nu au un program care să mulțumească pe toată lumea, iar prețul călătoriilor este destul de piperat, oamenii vor fi nevoiți să își cumpere alte mașini, pe benzină.
Decizia de a interzice mașinile diesel în mai multe orașe din Germania afectează direct aproximativ 110.000 de șoferi. Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru piaţă internă şi industrie, anunță că mașinile diesel vor dispărea din Europa în următorii ani. „S-a terminat cu autovehiculele diesel. Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot”, a declarat Elzbieta Bienkowska.
Decizia va afecta piața auto din Europa, având în vedere că jumătate dintre mașinile înmatriculate în țările din Uniunea Europeană au motorizare diesel. Până când autoturismele pe motorină vor dispărea de tot, cel mai probabil mașinile nemților vor ajunge la cumpărători din România și Bulgaria.