Mersul trenurilor a fost îmbunătățit pentru noul an datorită rutei noi Viena-Cluj, care se va face în doar 10 ore. Compania austriacă de stat Osterreichische Bundesbahnen este noua „achiziție” a pieții trasnporturilor feroviare din România, informează știrileprotv.ro.
Această companie vaintroduce din luna decembrie trenuri pentru ruta Viena-Budapesta-Oradea-Cluj Napoca. Surpiza pentru călători a venit la aflarea veștii că o asemenea călătorie se poate parcurge în doar 10 ore.
Osterreichische Bundesbahnen, compania austriacă ce tocmai a anunțat intrarea pe piața transporturilor din țară. Așadar, noua veste este că va introduce o nouă rută de 10 ore în drumul dintre Viena-Cluj. Programul călătorilor interesați de cela 10 ore de stat în tren pentru frumosul Cluj este: plecarea trenului din gara din Viena este la 10:42, ora locală, și va ajunge în Oradea la 19:44. Aceștia vor ajunge la Cluj-Napoca la ora 22:55, trenul urmând să plece la 07:40 din nou spre Viena, ajungând la 17:21. Cu toate acestea, CFR părea că se duce spre un faliment, arată îngrijorările specialiștilor.
„Nu de acum, ci de cel puţin cinci ani. Mă refer la achiziţii efective de vehicule noi şi moderne, nu obligatoriu la activităţi de întreţinere sau modernizare. Nu poţi să ‘cârpeşti’ şi să ‘prelungeşti’ la infinit ceva pe care fie deja ai ‘cârpit’ de nenumărate ori, fie este vechi şi obosit moral. La un moment dat va ceda definitiv. Totuşi, o pondere însemnată din parcul SNTFC este formată din vehicule cu o stare tehnică relativ bună – preponderent în categoria vagoanelor de călători, dar nu în totalitate”, potrivit inspectorului de stat la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, Viorel Lucaci.
Așadar, acesta a spus că soluția va veni odată cu câteva investiții de ordinul materialului rulant. „Semnalele vizibile la orizont sunt acelea că piaţa de transport feroviar de călători din România va deveni concurenţială într-o manieră mult mai adâncă decât până acum. Acest scenariu se întrevede sub auspiciile Pilonului Tehnic şi ale celui de Guvernanţă ale Pachetului 4 Feroviar, care se vor aplica începând cu anul 2019. Fără un parc adaptat şi corect dimensionat pe tipuri de vehicule, SNTFC în particular şi OTF privaţi în general, nu vor putea face faţă viitoarelor provocări concurenţiale de pe piaţă.
Tendinţa aceasta se va manifesta la nivelul Europei de Est, nu doar al României. Este vorba despre o posibilă intrare în forţă pe piaţa românească în viitorul apropiat a unor operatori occidentali de anvergură – aceştia fiind de fapt entităţi naţionale sau de sorginte transnaţională – ce au în spate susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar (în cercurile de la Bruxelles) – ai unor state vestice care, prin introducerea în exploatare a unor vehicule superioare ca performanţe, mult mai moderne”, a mai specificat Viorel Lucaci.