Un proiect de lege propune o nouă schimbare la Inspecția Tehnică Periodică. Acesta este gândit pentru cei prinși cu inspecția expirată.
Nici nu a intrat bine în vigoare legea, că deja se pregătește un nou proiect de lege! Dacă în prezent șoferii prinși cu ITP ul expirat rămân pe loc fără plăcuțele de înmatriculare, legiuitorul vrea să relaxeze puțin măsurile care se îndreaptă împotriva șoferilor.
Citește și Cod rutier 2018. Atenție! Amenzile sunt usturătoare. Tot ce trebuie să știi
Citește și Mii de șoferi vor primi înapoi banii pe amenzi! Greșeala polițiștilor!
În timp ce Guvernul nu susține noua schimbare la ITP, preferând sancțiunile propse de ordonanța care a intrat în vigoare în luna mai, noul proiect va fi supus la vot în Camera Deputaților.
Noua schimbare la ITP propune ca șoferii să aibă 15 zile la dispoziție să facă inspecția tehnică periodică după ce au fost prinși cu ITP-ul expirat. Cea mai importantă schimbare la ITP propusă este renunțarea la sancțiunea care prevede ridicarea imediată a plăcuțelor de înmatriculare și a certificatului de înmatriculare.
Desigur, noile reguli la ITP nu scapă șoferii de amendă, aceasta rămânând în vigoare și în noua propunere care va fi supusă la vot în Camera Deputaților, instituție care are statutul de for decizional.
Principala modificare în favoarea șoferilor adusă de noua propunere, respectiv păstrarea talonului, le va permite acestora să deplaseze vehiculul pe roți până la o stație ITP în vederea efectuării unei noi inspecții. Schimbările în legislație aplicate începând cu 20 mai 2018 implicau scoaterea plăcuțelor de înmatriculare de pe vehicul, suspendarea înmatriculării și ridicarea talonului. Fără acestea, șoferul nu avea voie să mai conducă vehiculul pe drumurile publice și nici să-l tracteze, ci doar să-l transporte pe platformă până la o stație ITP sau la domiciliu, după preferințe și nevoi.
Anul acesta a adus și alte modificări la ITP, respectiv posibilitatea trecerii inspecției cu mici defecte. Acestea din urmă nu au fost descrise, dar știm că nu este vorba despre defecțiuni grave, ci despre probleme tehnice care nu afectează sistemul de reducere a emisiilor, sistemul de direcție, sistemul de frânare sau orice alt sistem strâns legat de siguranța în trafic sau de reducerea noxelor.