O fetiță de doar patru ani a fost dată afară de la grădiniță, chiar de ziua ei! Conducerea grădiniței au dat-o afară pe fetiță deoarece aceasta avea mai multă energie decât ceilalți copii. Familia copilului pregătise bomboane și suc pentru colegii fetiței, însă micuța nu a mai fost primită în clădire!
Cazul șocant a avut loc la o grădiniță din Craiova! La 4 ani, fetiţa ar fi considerată „copil problemă” pentru că este mai activă decât colegii ei. O anchetă este în desfăşurare, după ce familia a reclamat că educatoarele de la grădiniță o marginalizează pe cea mică, potrivit digi24.ro.
Problemele au apărut chiar din primele zile de grădiniță, după cum spune familia fetei. Energia celei mici le-ar fi deranjat pe educatoare. Ion Gavrilescu, bunicul fetiţei a spus prin ce a trecut. ”De aici, până la a o pune la colţ de fiecare dată, la a o critica, la a-i găsi tot felul de motive ca să o marginalizezi, fără să o apreciezi niciodată, fără să ai un cuvânt frumos, un cuvânt bun, fără să ţi-o apropii, este cale lungă (…) Am sesizat că nepoţica este tristă, că plânge, că nu mai vrea să meargă la această clasă”, a spus bunicul.
Totul a culminat cu data de 6 decembrie, spune familia, când cea mică nu a fost primită în grădiniţă, cu toate că îşi dorea să îşi sărbătorească ziua onomastică alături de colegi. ”Sucuri, prăjituri, bomboane, să-şi servească colegii. Pur şi simplu le-a luat de mână pe fetiță și pe mama ei, le-a scos din clasă şi le-a trimis acasă, spunând că nu mai au ce căuta la această grădiniţă”, a mai spus bunicul.
Familia este revoltată şi a făcut plângere la inspectoratul şcolar care face acum o anchetă. ”Situaţia este în atenţia inspectoratului şcolar. În funcţie de rezultatul anchetei desfăşurate la nivelul unităţii de învăţământ, vor fi luate măsurile ce se impun. Vreau să vă spun în centrul atenţiei noastre va rămâne întotdeauna interesul educaţional al copilului”, a declarat Nicoleta Liţoiu, Inspector ISJ Dolj.
Conducerea grădiniţei refuză, momentan, să ofere un punct de vedere în acest caz şi spune că aşteaptă rezultatele anchetei deschise de inspectoratul şcolar general. Psihologii atrag atenţia că este nevoie de o pregătire a cadrelor didactice, care nu ştiu întodeauna cum să gestioneze situaţia unui copil hiperactiv.