O veste tristă a căzut ca un trăsnet asupra întregii lumi a modei, pentru că s-a stins din viață Sergio Rossi, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați designeri de încălțăminte. Este vorba despre Sergio Rossi, creatorul mărcii de lux care îi poartă numele. În vârstă de 85 de ani, acesta a plecat dintre noi la scurt timp după ce a aflat că este infectat cu noul tip de coronavirus.
Anunțul a fost făcut de primăria din oraşul natal, San Mauro Pascoli, printr-un mesaj publicat pe rețelele de socializare. Antreprenorul era spitalizat de mai multe zile la Cesena, în nordul Italiei, şi s-a stins din viaţă joi seară.
„Este o pierdere enormă pentru comunitatea noastră.El făcea parte dintre fondatorii cartierului de încălţăminte de lux pentru femei în regiunea Forli şi Cesena la mijlocul secolului al XX-lea”, a scris pe Facebook primarul Luciana Garbuglia, subliniind că Rossi a creat locuri de muncă pentru foarte mulţi cetăţeni din oraşul său natal unde, în 1951, a deschis o linie de producţie.
În scurt timp, pe rețelele de socializare au apărut nenumărate mesaje din partea celor care l-au îndrăgit și apreciat pentru creațiile sale. „Drum bun, Sergio. Mulțumim pentru tot ce ne-ai oferit”, „Îmi pare atât de rău, ai fost un om minunat”, sau „Coronavirusul ne ucide valorile rând pe rând. Odihnește-te în pace, Maestre”, sunt doar câteva dintre comentariile internauților.
În 1999, Gucci Group, prin intermediul companiei de bunuri de lux PPR, devenită apoi Kering, a achiziţionat 70% din marca Sergio Rossi contra sumei de 96 de milioane de dolari, după care a cumpărat de la familia Rossi restul de 30% în 2005. Gigantul francez de produse de lux a vândut ulterior, în 2015, mai exact, brandul de încălţăminte Sergio Rossi companiei Investindustrial, deţinute de omul de afaceri italian Andrea Bonomi.