Black Friday este deja un fenomen îndrăgit de români, așa că nu este de mirare vânzările rapide și într-un număr extrem de mare ale produselor diverse puse în vânzare de magazine online, dar și în magazinele fizice. De asemenea, este destul de bine cunoscut faptul că rapiditatea cumpărăturilor întrece gândul șefilor de magazine, astfel că aproape în fiecare an serverele pică.
Startul reducerilor în „Vinerea Neagră” aduce în general un număr de peste 12 milioane de persoane nerăbdătoare să-și achiziționeze ceva din gama largă pusă la dispoziție de numeroasele magazine din România.
Consumatorii de produse reduse este atât de mare încât n-ar fi pentru prima oară când șefii de magazine se confruntă cu serverele picate. Zilele din apropierea ediției de reduceri din cadrul Black Friday îi prinde pe români din ce în ce mai doritori la diverse produse, chiar și unele neobișnuite.
În anii trecuți, siteul eMag a avut serverele picate chiar de la primele ore din ziua evenimentului. Aplicația eMag era, din păcate, tot în același stadiu. Se pare că în anul 2016, eMag a dat startul cumpărăturilor la ora 07:04, la orele 07:13 serverul a picat de câteva ori, urmând ca la ora 07:18 să se confrunte cu probleme serioase, clientul fiind redirecționat că tre pagina oficială. La 07:21 aplicația eMag a picat, iar la 08:57 a picat de Black Friday.
Black Friday aduce o gamă atât de largă a produselor, încât serverele nu pot face față. De asemenea, spre nefericirea românilor, în această situație apar și primele nemulțumiri. Erorile de prețuri și/sau reduceri își fac apariție și ele. „Anul acesta am decis să mărim perioada campaniei. Clienţii vor beneficia de reduceri la cele mai bune produse o lună întreagă, dar experienţa anilor anteriori ne-a arătat că pentru partenerii noştri de logistică şi curierat e mai simplu să îşi planifice pe o perioadă mai lungă livrările”, a declarat Mihai Ioniță, din cadrul Aloshop, anul trecut de Black Friday.
„A devenit o perioadă de aşteptare, înainte de Black Friday toată lumea se abţine de la cumpărături, ca să cumpere atunci, după luna noimebrie, decembrie, unde avem Sf. Nicolae, sărbătoarea de Crăciun”, a spus directorul Asociației Magazinelor Online, Florinel Chiș, despre vânzările din 2017.