Un tren a lovit o dubă în care se aflau două persoane. Incidentul s-a petrecut în comuna Scheia, județul Suceava, vineri dimineața, 10 ianuarie, și s-a soldat cu moartea unuia dintre persoanele care se afla în autoutilitară.
Trenul InterRegio Iași – Timișoara care transporta pasageri nu a putut evita o dubă care nu a respectat regulile la trecerea cu calea ferată în comuna Scheia, județul Suceava. Potrivit ISU Suceava în dubă se aflau două persoane, iau una dintre ele și-a pierdut viața pe loc.
Martorii evenimentului nefericit au declarat că persoana care a murit a fost proiectată în afara mașinii, în timp ce a doua a rămas încarcerată în fiarele contorsionate ale autoutilitarei. La fața locului s-au deplasat două autospeciale cu accesorii pentru descarcerare și două echipaje SMURD.
Polițiștii au stabilit că cele două persoane din dubă erau frați. Este vorba de Ciprian Stanciu ( 17 ani) și Mihai Constantin Stanciu (22 de ani) din localitatea Moara Carp. Din nefericire, Ciprian a murit, iar Mihai se luptă pentru viața sa.
Pompierii care au ajuns la fața locului au fost nevoiți să scoată persoana rămasă încarcerată în mașină. Victima a fost stabilizată fiind în stare conștientă. Bărbatul a fost preluat de o ambulanță și a fost transportat de urgență la Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Județean Suceava.
Traficul feroviar a fost blocat timp de câteva ore bune. În jurul orei 10:00 Centrul Infotrafic a transmis că traficul pe calea ferată a fost reluat pe secția de cale ferată 513, la kilometrul feroviar 6+230 de metri, în apropierea stației CF Suceava Vest.
Două trenuri au fost implicate într-un accident feroviar după ce s-au ciocnit în gara din Ploiești luna trecută. În urma impactului dintre cele două trenuri au fost răniți 11 pasageri, iar pentru unul dintre aceștia a fost solicitat elicopterul SMURD.
Victima a fost transportată de urgență la un spital din București unde a fost supusă mai multor investigații medicale. Totodată, echipele medicale au mai declarat că alte 37 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale la fața locului, fără a fi nevoie de internare.
Oamenii legii sosiți la fața locului au deschis o ancehtă de amploare pentru a determina cine este vinovat pentru producerea acestui incident. Angajații CFR au mărturisit că în zonă limita de viteză este de 20 km/h. În cazul în care viteza ar fi fost mai mare bilanțul ar fi fost unul negru.
„Nu are legătură cu infrastructură, cu linia propriu-zisă și cu traversele. Instalația de siguranță a circulației este una total separată și trebuie să existe un cumul de factori aproape imposibil că să se poată întâmplă ceva.
Este o instalație foarte bine pusă la punct, din anii 60, este extrem de fiabilă și asigură o siguranță a traficului foarte bună. Evenimentele nu s-au datorat instalațiilor de semnalizare, ci infrastructurii caii de rurlare”, a declarat președintele EcoCivica, Dan Trifu, informează digi24.ro.