Un oraș din România oferă 500 de euro dacă duci RABLA la fier vechi! Care sunt condițiile

Primăria din Iași a propus prima anti-poluare, astfel că va oferi 500 de euro dacă îți vei duce Rabla la fier vechi. Condiția primă este ca autovehiculul să fie mai vechi de 10 ani. Pentru aceasta, trebuie ca șoferii să se înscrie în programul guvernamental RABLA„(…) să fie iniţiat un fond european prin care să recuperăm de la proprietari toate vehiculele care poluează excesiv prin acordarea unor vouchere. (…) Din tot ce am evaluat noi de pe piaţa automobilelor care sunt mai vechi de 10 ani, valoarea medie se duce în jur de 500 euro”a  declarat Mihai Chirică, inițiatorul ideii.

Primăria din Iași oferă 500 de euro dacă îți duci Rabla la fier vechi

Proiecutul anti-poluare este susținut de către primarul Mihai Chirică, iar finanțarea urmează să se facă din bani europeni. Deocamdată, ideea este în stadiul de propunere, astfel că autoritățile din Iași nu au cerut încă banii. Cu toate acestea, Mihai Chirică spune că va urma să trimită în săptămâna curentă propunerea către Comisia Europeană și va discuta cu primarii din orașele mari în cursul zilei de 26 martie, în cadrul reuniuni edililor din orașe cu peste 100.000 de locuitori.

Autoritățile ieșene au estimat că în oraș, la momentul actual, ar circula aproximativ 25.000 de mașini poluante. Pentru proiectul în cauză, este nevoie de 12,5 miliaone de euro. „Proprietarul primeşte un voucher de 500 de euro pe care îl va folosi cum doreşte, dar doar cu măsuri de protecţia mediului pentru a nu genera alte deşeuri excesive, iar noi să ducem vehiculul respectiv la casare şi să-l transformăm, pe cât este posibil, în materiale refolosibile“, a mai declarat primarul Iașului.

Iași oferă 500 de euro tuturor celor care își duc mașinile la fier vechi

Restricții pentru inițiativa anti-poluare

500 de euro sunt oferiți pentru ca șoferii să fie încurajați să aducă mașinile poluante la fier vechi, dar, aceasta vine cu limitarea traficului greu prin oraș pe timpul zilei. Se pare că administrația locală ar urma să pregătească un program pentru mașinile de mare tonaj. În această privință este luată în calcul și varianta traficului alternativ, lucru care deja se întâmplă în câteva orașe europene. Acesta constă într-o zi în care mașinile cu numere pare să circule, iar în alta, cele cu numere impare.