Noua taxă auto se pare că va intra în vigoare în luna aprilie 2019! Cel puțin așa a lăsat să se înțeleagă ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, care a mai venit cu câteva detalii legate de atât de discutata taxă, care le dă coșmaruri românilor.
Ministrul Mediului a declarat în cadrul unei emisiuni la TV că va fi definitivată noua taxă auto până la finalul acestui an și se pare că va intra în vigoare între 1 ianuarie 2019 și 31 martie 2019, titrează Mediafax.
Citește și Taxa auto. România, somată de la Bruxelles să o returneze imediat
Citește și Orice medic vă poate anula permisul de conducere! Isterie printre șoferi!
Aparent, Ministerul Mediului consideră că publicul ar dori o perioadă de adaptare până la intrarea în vigoare a noii taxe auto, așa că aceasta ar urma să intre în vigoare abia din prima zi a lunii aprilie. Însă, nici acest detaliu nu a fost încă bătut în cuie, pentru că Ministrul Mediului a menționat și data de 1 ianuarie 2019.
Cel mai probabil, în prima zi a anului 2019 vom avea formula de calcul pentru noua taxă auto, pe când intrarea în vigoare a taxei va fi amânată timp de trei luni pentru a le asigura cetățenilor suficient timp să trazacționeze liber vehiculele în timp ce sunt în cunoștință de cauză.
Scopul acestei măsuri ar fi să elimine posibilitatea unei surprize pentru cetățeni și să le permită acestora să își vândă mașinile care vor fi afectate dramatic de taxă, respectiv să aibă posibilitatea de a cumpăra alte vehicule în cazul în care acestea vor avea o taxă mai mică sau vor fi avantajoase din alte puncte de vedere. Rămâne de văzut cine va mai cumpăra acele vehicule cu probleme de poluare, pentru care se va plăti o taxa, probabil, enormă.
Ministrul al Mediului a explicat și că noua formulă a taxei auto va lua în calcul și alte elemente în afară de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Din păcate, Ministrul Mediului nu a specificat exact ce va fi luat în calcul pentru noua taxă auto, precizând doar că specialiștii care lucrează la ea se vor gândi la ”toate componentele”, ca să nu aibă ”niciun fel de problemă”.
Scopul este dezvoltarea unei formule de calcul care să taxeze poluatorii și să nu poată fi contestată în vreun fel de cetățeni sau de Comisia Europeană. Aceasta din urmă a amenințat guvernanții cu sancțiuni pentru deciziile pe care le-au luat în trecut cu diferitele formule ale taxei de primă înmatriculare, taxei auto, a timbrului de mediu și pentru celelalte variante pe care le-a avut acest bir în trecut.
Totodată, cei care au plătit vechile formule ale taxei auto vor urma să primească înapoi banii achitați în măsura în care au făcut cererea de recuperare a acestora. În total, guvernul va plăi 1.5 miliarde de lei pentru a-și acoperi greșelile din trecut cu timbrul de mediu și celelalte formule ale taxei auto. Mulți dintre cei care au solicitat recuperarea taxei auto au primit deja banii, iar acum urmează să primească a doua transă de bani, respectiv dobânda pentru perioada în care statul s-a folosit de banii contribuabililor.