Studiu despre impactul coronavirusului. Românii sunt mai îngrijorați de starea financiară decât de sănătate

Un studiu realizat de Unlock Research arată că mai mulți dintre români sunt îngrijorați de impactul epidemiei asupra stării lor financiare (46%) decât de starea lor de sănătate (40%), transmite News.ro.

Peste 80% din români au ieșit mai rar din casă

În timp ce în jurul nostru viaţa aşa cum o ştim se schimbă de la o zi la alta, iar oamenii, în esenţa lor sociali, sunt forţaţi să se distanţeze, apar şi primele schimbări de comportament, primele griji şi inevitabil, panica”, arată studiul Unlock Research.

70% dintre cei 600 de români intervievați arată că viața lor s-a schimbat total sau parțial din  cauza epidemiei de coronavirus.  Preocupările generate de epidemie sunt legate de starea financiară – 46%, sănătate – 40% și sănătate mentală – 28%.

Circa 81% dintre respondenți arată că și-au rărit ieșirile din casă în ultima săptămână, destinațiile principale au fost farmaciile – 41%, supermarketul – 35%, băncile – 28% și bisericile – 23%. Jumătate din români intenționează să folosească mai mult cardul sau telefonul pentru diverse plăți.

În privește cumpărăturile care au avut prioritate, cele mai căutate bunuri au fost produsele dezinfectante pentru suprafeţe şi corp (43%), produse de curăţenie şi îngrijire a casei (28%), legumele şi fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) şi conservele (20%).

Televiziunea, principala sursă de informare

Sursa principală de informare rămâne televiziunea, cu 85%, dar o pondere importantă au și presa online (60%) și Facebook-ul (54%)

Deşi viaţa lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viaţă. Din păcate românii nu au încredere în concetăţenii lor că vor respecta regulile şi le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală şi anume faptul că românul este obisnuit cu greul şi cu stările imprevizibile”, arată studiul.

Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eşantion de 628 de repondenţi, urban mare şi mediu.