Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani, care au folosit internetul anul trecut, au făcut-o pentru a intra pe reţele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenţia de marketing Perceptum. În Europa, 63% dintre persoanele care intră pe internet o fac pentru reţele sociale, românii fiind semnificativ peste medie şi pe locul al nouălea în UE.
Potrivit studiului, alte activităţi preferate de românii care intră pe internet sunt convorbirile prin intermediul aplicaţiilor de tipul Whatsapp Voice Call şi video-chat-ul. La polul opus, serviciile bancare şi documentarea online sunt cel mai puţin folosite: doar 8% dintre români folosesc internet-banking-ul, la o medie europeană de aproape 60%.
Românii folosesc foarte puţin şi serviciile de sharing şi poştă electronică (e-mail), documentarea online (alte informaţii decât ştirile de presă) sau rezervările turistice, mai arată studiul. De asemenea, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, procent aproapiat de media la nivelul UE, europeni, în timp ce şase din zece români citesc ştiri online.
Studiile de acest tip sunt importante mai ales pentru companii. „Pe termen scurt, reţelele sociale şi aplicaţiile mobile vor influenţa evoluţia digitală a companiilor europene. De asemenea, folosirea datelor şi aplicaţiilor prin internet sau cloud computing arată o rată constantă de creştere, dar numai în cazul companiilor mari. În România, mai puţin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea. Perceptum Concept este o agenţie cu peste şapte ani de experienţă pe piaţa românească de marketing şi comunicare.