Colosul numit Pro TV a digerat cu greu lunile în care fenomenul Exatlon a propulsat Kanal D în fruntea audiențelor din România. Răspunsul trustului PRO pentru rivalii turci este unul pe măsură: Ninja Warrior, un format ce a „spart” topurile de rating peste hotare.
FANATIK a stat de vorbă cu sportivii celebri care au participat la show și vă prezintă culisele celui mai mare război media din perioada următoare. Câți bani a făcut Kanal D cu Exatlon și cum încearcă Pro TV să „fure” din publicul revelației anului cu o super-producție, demnă de cele mai înalte standarde TV.
Nimeni nu își închipuia, în momentul în care Kanal D a achiziționat acest format, succesul fantastic pe care urma să îl aibă. Exatlon era o emisiune necunoscută în România. Formatul a fost creat și distribuit de „Acun Medya”, o companie deținută de un fost comentator sportiv, Acun Ilicali, cel care, de altfel, a și prezentat varianta turcească a show-ului!
Încet, dar sigur, competiția între echipa vedetelor, „Faimoșii”, și echipa oamenilor de rând, „Războinicii”, a acaparat atenția a milioane de români. Conform unei analize realizate de „paginademedia.ro”, publicul postului Kanal D s-a schimbat radical!
Numărul bărbaților care s-au uitat la Exatlon a crescut substanția. La fel, numărul copiilor între 4 și 12 ani și al celor între 12 și 17 ani s-a dublat în perioada în care emisiunea a rulat pe micile ecrane. În general, tinerii au fost cei care au stat cu ochii pe Kanal D: 41% din întreg publicul Exatlon a fost format din oameni până în 34 de ani, față de 24% cât era procentul stației înaintea show-ului! O adevărată revoluție la nivel de consum media!
Cel mai mare impact din rândul concurenților l-a avut Giani Kiriță. Fostul fotbalist al lui Dinamo a făcut parte din echipa „Faimoșilor” și a împărțit publicul în două tabere: cel care l-au idolatrizat și cei care l-au urât! Replicile sale, rămase în istoria emisiunii, l-au transformat într-un personaj pe cât de îndrăgit, pe atât de controversat.
De altfel, pentru limbajul său pe alocuri agresiv la adresa „Războinicilor”, cei de la CNA au primit peste 700 de reclamații legate de Exatlon! Cu toate acestea, Giani Kiriță a rămas în concurs până aproape de marea finală și a strâns o sumă importantă din contractul cu Kanal D, aproximativ 70.000 de euro conform informațiilor apărute în media.
Fostul jucător al lui Dinamo a explicat pentru FANATIK ce a însemnat Exatlon pentru el: „A fost o experiență fabuloasă! M-au sunat, mi-au arătat câteva imagini video și am simțit din prima că este ceea ce vreau! O competiție sportivă, puternică, pentru competitori adevărați. După ce am semnat contractul, o lună nu am mai făcut nimic.
De regulă mai jucam un fotbal la sală, mai mergeam la o alergare… M-a prins și luna decembrie, am băgat forță în mine, mâncare la greu. Aveam 15 kilograme în plus față de greutatea mea normală.
Exatlon a fost cea mai frumoasă experiență din viața mea. Și ca sportiv, și ca prezență la un show TV. Este cel mai curat show din țară. Au fost condiții grele, mâncarea puțină, s-a văzut cât am slăbit eu! Dar ce am trăit acolo nu o să uit niciodată! A fost superb! Mă bucur că am lansat câteva expresii celebre, care mă vor urmări de acum toată viața, și mă bucur de succesul incredibil al emisiunii.
Mii de copii vor să fie ca Vulturii sau ca Giani, iar când se duc să joace fotbal sau să înoate sunt convins că vor lupta până la sfârșit pentru a câștiga. Efectul în rândul românilor a fost uriaș. Mă oprește lumea pe stradă, mai ceva ca atunci când jucam fotbal. Le recomand din suflet foștilor sportivi de top să se înscrie la Exatlon! Nu le pot vinde din secretele interne, pentru că ar pierde frumusețea competiției, dar le garantez că va fi experiența vieții lor!”.
De ce a avut Exatlon această priză magnetică la public? Pentru că printre concurenți au existat oameni precum Vladimir Drăghia! Fost înotător de performanță, campion național, Vladimir era cunoscut publicului și ca actor. Fire competitivă, el a fost cel care a știut cel mai bine cum să echilibreze relația tensionată, cel puțin în prima parte a concursului, între „Faimoși” și „Războinici”.
Mai mult, a donat premiul de 100.000 de euro pentru MagiCamp! Deși a câștigat, Vladimir nu ar fi dispus să o ia imediat din loc spre o nouă ediție Exatlon. Motivul l-a dezvăluit chiar el, în exclusivitate pentru FANATIK: „A fost greu, dar a fost foarte frumos. Aș mai vrea să trăiesc experiența asta, dar nu chiar acum, pentru că am fost plecat cinci luni de lângă familie și e greu.
M-am gândit că acest lucru ar putea să îmi afecteze relația, cine nu se gândește la asta? Dar am mers acolo nu doar pentru latura financiară, ci pentru partea de aventură și de competiție. Le recomand sportivilor de performanță să încerce Exatlon pentru că este o experiență once-in-a-lifetime!”.
Cifrele de audiență au fost atât de mari încât posturile concurente au schimbat diverse emisiuni în încercarea de a contracara fenomenul Exatlon. Competiția a fost atât de palpitantă pentru că în spatele producției nu a fost doar un show sportiv. Cătălin Cazacu, sportiv în activitate, a explicat cât de mult au avut de luptat concurenții cu cele mai mari probleme din competiție: lipsa hranei și latura psihică!
„Exatlon este una dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea. Nu eram pregătit pentru asta și poate că asta m-a ajutat, neștiind cât de greu va fi. Experiența de acolo e una care te schimbă ca om pentru că are în compoziție foarte multe lucruri pe care, în viața de zi cu zi, indiferent dacă ai făcut sport de performanță sau nu, nu le găsești.
Deși are o componentă preponderent sportivă, partea psihică este și ea foarte importantă. Pentru mine fiecare zi era o provocare și fiecare zi de care treceam era un premiu. Pe cât de greu, pe atât de frumos a fost.
Ca sportiv, cel mai greu lucru din concurs este clar lipsa hranei, dar într-o anumită măsură. La fel de grea este și partea psihică, pentru că stai acolo închis, lipsit de orice libertatea pe care tu o aveai până atunci. Aparent pare să fie doar un concurs sportiv, dar nu este așa, pentru că altfel ai veni cu antrenorul de mână, la ora 8 dimineața, ai pleca la 16 și aia ar fi.
Acolo trebuie să stai cu oamenii din echipa ta, 24 de ore din 24, să împarți, să știi să fii un coechipier bun, să știi când să lași de la tine, să știi să recunoști când ești mai slab, să știi când și pe ce ești mai bun! Partea cu creierul, obișnuința cu lucrurile de acolo, a fost cea mai grea. Lipsa hranei… Eu eram în partea de pauză, în extra-sezon și eram în faza în care eram un pic mai grăsuț, așa ca și Giani.
Pe noi ne-a ajutat chestia asta, că am avut de unde să dăm jos. Au fost, însă, și foarte multe momente în care lipsa hranei a dat atât de tare în noi încât eram foarte aproape să abandonăm! E greu să faci o recomandare pentru sportivi. Dacă ești în activitate, trebuie să te gândești de foarte multe ori la experiența asta, pentru că te dă înapoi foarte mulți ani, este extraordinar de grea!
Iar perioada de readaptare, pentru a reveni la forma de unde pleci, este foarte lungă. Andrei Stoica este unul dintre cele mai bune exemple pentru cei care sunt în activitate. Experiența Exatlon este foarte, foarte grea!”, a povestit Cazacu pentru FANATIK.
Zi de zi, lună de lună, Exatlon a adunat milioane de români în fața televizoarele. În peste 85% din zilele în care a fost difuzată emisiunea, Kanal D a fost lider de audiență. Spre exemplu, Finala Exatlon, în care Vladimir Drăghia a câștigat premiul cel mare, a strâns peste 1,7 milioane de persoane din România! Show-ul, transmis live din Republica Dominicană, a avut 2.318.000 de oameni în minutul de aur! Diferența față de locul secund a fost uriașă, serialul „Fructul oprit” de la Antena 1 fiind urmărit de puțin peste un milion de persoane!
În aceste condiții, Kanal D a dat lovitura și din punct de vedere financiar! Conform informațiilor FANATIK, postul a reușit să strângă în lunile cât a rulat Exatlon întreg bugetul de publicitate pe care îl estimase pentru anul 2018! Practic, tot ce câștigă de acum din reclame cei de la Kanal D reprezintă un bonus! Iar suma este una frumușică, peste 10 milioane de euro!
Știind că așteptările sunt foarte mari după un prim sezon reușit, cei de la Kanal D pregătesc deja în amănunt viitoarea ediție a show-ului. Există o singură dilemă pentru șefii postului: să difuzeze sezonul 2 în toamnă, în condițiile în care Pro TV va încerca să intre în forță cu noul format, sau să aștepte începutul lui 2019 pentru a nu satura publicul? Până să ia o decizie în acest sens, producătorii Exatlon caută de zor concurenți.
Primul nume care a apărut este cel al fostului fotbalist de la Inter și AC Milan, Cristian Daminuță. Cu reputația sa de bad-boy, Daminuță ar urma să fie „noul Giani Kiriță”. Pe lângă Daminuță, FANATIK a aflat că reprezentanții Exatlon au o listă cu nume importante din rândul foștilor sportivi din care speră să selecteze câțiva „faimoși”.
Astfel, cei de la Kanal D vor o gimnastă celebră, Sandra Izbașa și Cătălina Ponor fiind printre favorite, dar și cel puţin un luptător cunoscut, ca Marius Tiţă, Cătălin Moroșanu și Ionuț Iftimoaie în fruntea preferințelor. Indiferent de numele care vor intra în joc la startul sezonului 2 Exatlon România, competiția va fi cel puțin la fel de acerbă și de spectaculoasă!
Performanțele obținute de Exatlon a determinat concurența să caute soluții. Iar cei de la Pro TV sunt primii care pornesc războiul pentru a detrona show-ul de la Kanal D din topul preferințelor românilor. Astfel, cei de la Pro TV au anunțat că au achiziționat formatul Ninja Warrior. Creat în Japonia, în urmă cu peste 20 de ani, emisiunea a purtat inițial numele Sasuke.
Apoi, ea a fost produsă în peste 21 de țări, ca Marea Britanie, Spania, Italia, Rusia, Franța sau Germania. Un succes răsunător a avut în SUA, unde a primit numele de American Ninja Warrior și se află deja la sezonul 10!
Formatul achiziționat de Pro TV are elemente asemănătoare cu Exatlon, fiind vorba tot despre o competiție sportivă, cu probe în care este testată îndemânarea fizică, la capătul căreia se ajunge într-o mare finală! Există însă și deosebiri semnificative.
La Ninja Warrior, sute de concurenți vor încerca să traverse traseele cu obstacole pentru a obține șansa unică de a lupta în cea mai dură și grea provocare: cucerirea muntelui Midoriyama, o structură uriașă din oțel, construită special în Las Vegas. Acolo, cei mai puternici concurenți vor trebui să treacă de 4 etape pentru a deveni Ninja Warrior.
Titlul suprem va fi adjudecat de cel care va reuși să apese primul buzzer-ul amplasat în vârful muntelui. Va fi bătălie mare pentru supremația media între campionul en-titre, Exatlon și pretendentul la centură, Ninja Warrior!
„Exatlon a fost cea mai frumoasă experiență din viața mea. Și ca sportiv, și ca prezență la un show TV. Este cel mai curat show din țară. Au fost condiții grele, mâncarea puțină, s-a văzut cât am slăbit eu! Dar ce am trăit acolo nu o să uit niciodată”, spune Giani Kiriță pentru FANATIK.
„Am mers acolo nu doar pentru latura financiară, ci pentru partea de aventură și de competiție. Le recomand sportivilor de performanță să încerce Exatlon pentru că este o experiență once-in-a-lifetime!”, declară Vladimir. Drăghia
„Deși are o componentă preponderent sportivă, partea psihică este și ea foarte importantă. Pentru mine fiecare zi era o provocare și fiecare zi de care treceam era un premiu. Pe cât de greu a fost, pe atât de frumos a fost”, adaugăCătălin Cazacu.