Franța se numără printre statele puternic afectate în această perioadă de răspândirea noului coronavirus, bilanțul persoanelor decedate ajungând în ultimele 24 de ore la 80, în vreme ce alți 154 de pacienți sunt în stare gravă la spital. Cât despre situația totală a îmbolnăvirilor înregistrate în ultimele două luni în Hexagon, aceasta a depășit pragul de 3.6660 și tinde să capete cote alarmante pe zi ce trece.
În ultima vreme, în spațiul public a circulat informația conform cărora antiinflamatoarele precum ibuprofenul ar fi eficiente în cazul persoanelor infectate cu COVID-19. Nimic mai fals, susține ministrul francez al Sănătății, într-un mesaj postat pe rețelele de socializare și distribuit masiv de internauți. Potrivit acestuia, administrarea unor astfel de medicamente pacienților testați pozitiv nu face altceva decât să le agraveze starea de sănătate.
„Medicamente împotriva inflamațiilor (ibupofren, crotizon) ar putea fi un factor de agravare a infecției. Dacă aveți febră, luați paracetamol. Dacă luați deja astfel de medicamente și aveți îndoieli, cereți sfatul medicului dumneavoastră”, a scris Olivier Veran pe contul său de Twitter.
Ministerul Educației promite că le va asigura acestora din urmă „o continuitate pedagogică pentru a permite funcţionarea învăţământului în condiţii excepţionale. De o săptămână deja, instituţiile recurg tot mai des la spaţiile digitale de pe internet pentru a pune la dispoziţia studenţilor cursuri dematerializate”.
Problema apare, însă, când vine vorba despre cei mai mici, elevii care au parte acum de o „vacanță” forțată. Acum este momentul potrivit să intervină Centrul naţional de predare la distanţă, care se află de mai bine de un deceniu la dispoziția Ministerului Educației Naționale și care cuprinde, printre altele, un capitol intitulat „Clasa mea acasă”, împărţit în două sub-capitole.
In primul se găsesc exerciţii adaptate pentru absolut toată lumea, de la grădiniţă până la clasa a XII-a, în funcție de programele școlare aflate în vigoare. Astfel, în fiecare zi, elevii își vor putea revizui lecțiile care le-au fost deja predate în clasă.
Cel de-al doilea sub-capitol, intitulat „Clasa virtuală”, le oferă profesorilor ocazia să predea cursurile prin videoconferinţă. Conexiunile sunt posibile cu ajutorul calculatoarelor, tabletelor sau telefoanelor inteligente, iar cei mici au parte zilnic de diverse activități specifice fiecărei materii în parte.
Potrivit autorităților, platforma „Clasa mea acasă” poate suporta până la 15 milioane de conexiuni simultane. Trebuie spus că sistemul era utilizat deja de câteva săptămâni bune de circa 2.000 de elevi din liceele franceze aflate în Asia, mai ales în China, țară puternic afectată de coronavirus.