Ministrul Educației propune ca elevii să nu mai învețe comentariile de la limba română pentru Bacalaureat: „Vorbim de o interpretare a unui text literar”

Ministrul Educației, Monica Anisie, a găsit deja o soluție pentru ca România să obțină un rezultat mai bun la următoarele testări PISA. A spus că le va cere colegilor ei, profesori, să nu îi mai încurajeze pe elevi să învețe comentariile pentru examene.

Ministrul Educației propune ca elevii să nu mai tocească texte pentru BAC

Zeci de comentarii trebuie să memoreze elevii pentru examenul de Bacalaureat, comentarii care sunt, în fapt, o punere în lumină a anumitor opere literare.

„Răspund în calitate de profesor de limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-şi dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar”, a declarat astăzi Monica Anisie, conform digi24.ro.

Anisie: „Ne gândim la modul în care construim subiectele”

„Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să înveţe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Naţională nişte comentarii”, a mai spus Anisie.

Primul pas pe care ministerul va trebui să îl facă va fi să reorganizeze din temelie modul în care se vor preda cursurile pe viitor și pe ce anume se va pune accent la examene.

„În ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte şi anume particularităţile de construcţie ale unui text”, este una dintre ideile la care s-a gândit deja ministrul Educației.

„Ceea ce ne spune, de fapt, şi rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica şi pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba şi literatura română, dar poate ne trage şi un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcţia subiectelor pentru evaluările naţionale”, a completat oficialul de la Educație.

„Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele şi ce competenţă urmăreşte să dezvolte copilului”, a conchis liberala.