Metroul în Drumul Taberei rămâne o eternă iluzie! Ministrul propus pentru Transporturi, Infrastructură şi Comunicaţii, Lucian Bode a declarat este de acord să-și asume proiectele aflate în desfăşurare şi continuarea investiţiilor în limita programului de guvernare de un an de zile. „Principiul de bază al programului de guvernare este planificarea: planificarea proiectelor, planificarea bugetară şi planificarea resurselor umane.
Dacă ar fi să ne referim la planificarea cheltuielilor: cheltuieli de mentenanţă, cheltuieli de investiţii şi pregătirea proiectelor pentru următorul exerciţiu financiar. În programul de guvernare ne propunem ca şi acţiuni redresarea şi stoparea declinului companiilor de stat din portofoliul transporturilor. Ca şi proiecte majore ne propunem realizarea programului de întreţinere curentă şi periodică de reparaţii pentru reţeaua terestră, rutieră şi feroviară”, a declarat Lucian Bode
Bode a tras și un semnal de alarmă! Ministrul propus a anunțat principalele obiective de infrastructură rutieră, feroviară şi intermodă, dar a ținut să specifice cât se poate de clar că lucrările la Magistrala 5 nu vor putea fi recepţionate anul acesta. „Ne-am asumat în programul de guvernare cele trei obiective majore: Sibiu – Piteşti, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni. Conform deciziei CSAT, autostrada Comarnic – Braşov este un obiectiv strategic.
În domeniul feroviar ne-am asumat liberalizarea transportului feroviar de călători, el este liberalizat, pachetul 4 pe interoperabilitate şi pe siguranţă trebuie transpus în legislaţia naţională pentru a oferi liber acces la piaţă. Ne asumăm să finalizăm obiective, termene şi investiţii pentru un an de guvernare. Ne asumăm să finalizăm Magistrala 5 pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. (…) Din păcate, aşa cum arată lucrurile astăzi, acest obiectiv nu va putea fi recepţionat în anul 2019″, a mai spus Lucian Bode.
Lucian Bode are ca obiectiv şi limitarea pierderilor generate de compania aeriană Tarom. „Pe cele două componente majore CNAB şi Tarom, ne-am propus modernizarea aeroporturilor din Bucureşti, Timişoara şi Constanţa. Şi un program ambiţios de modernizarea al Companie de Administrare Aeroporturi Bucureşti. Tarom trebuie să redevină o companie orientată spre client. Ne propunem să reducem pierderile (…), pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor semnate de companie cu accent pe contractele de achiziţie ale aeronavelor în sistem leasing”, a mai adăugat acesta.