Ministrul Transporturilor Lucian Bode a declarat joi că legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni trebuie terminată până în mai, chiar dacă termenul din contract este septembrie, după terminarea Campionatului European de Fotbal.
În prezent încă se lucrează pe două dintre cele trei secțiuni, justiția hotărând la final de decembrie ca lucrările să rămână suspendate pe secțiunea din mijloc.
Ministrul a precizat că în decembrie au fost depuse documentațiile pentru cele trei avize necesare, la ISU, Inspectoratul de Stat pentru Construcții și Ministerul Culturii.
„Am reușit să depunem aceste documentații și cel mai târziu, pe 21 ianuarie, avem promisiunea că vom obține ultimul aviz, de la Ministerul Culturii. Astăzi, vă dau o veste bună, am obținut avizul de la Inspectoratul de Stat pentru Construcții”, a spus ministrul.
Lucian Bode a adăugat că pe 22 ianuarie va emite autorizația de construire: „Aveți termen 45 de zile, conform contractului, să depuneți proiectul tehnic. Vă rog public să comprimați acest termen, cred că în luna februarie, nu vorbim de 15 martie, puteți finaliza proiectul tehnic și să începeți la execuție. Văd că partea de demolare ați început-o foarte bine. Este un proiect la care noi ne-am angajat, este până la urmă vorba de onoarea României.
În perioada 12 iunie – 12 iulie va avea loc Campionatul European de Fotbal, știm că vor veni aici patru echipe cu tot staff-ul. Deci obligatoriu, în perioada februarie-mai, finalizăm lucrările. Știu că termenul contractual este în septembrie, dar tot ce ține de construcție, eu zic că sunteți în măsură să finalizați până în luna mai. Știu că sunt probleme, să ne spuneți ce probleme sunt legate de benzi, instalații, echipamente, care se achizționează mai greu”, a spus ministrul.
„Am găsit în diferite stadii aceste proiecte, nu vreau să comentez de ce au fost atât de mult întârziate și de ce ni le-am asumat, că aveau dreptate cei care spuneau <<dom’le, cum să îți asumi că este condiție obligatorie să organizezi Campionatul European de Fotbal, să termini cele două obiective, când tu prin contract, ți-ai asumat că le termini după ce se termină campionatul de fotbal.
Deci noi vrem să ne asigurăm că tot ceea ce ține de noi se va face astfel încât aceste două obiective să fie funcționale, chiar dacă nu finalizate 100%. Dacă lucrările nu sunt finalizate, contractual răspunde CNAB și constructorul. În contract se precizează foarte clar care sunt sancțiunile. Nici mie și nici Guvernului nu ne-ar conveni, din punct de vedere politic, să nu se țină de cuvânt. Este vorba de onoarea României și de obrazul nostru”, a mai spus ministrul Transporturilor.