Instituţiile statului au demarat o anchetă în Franţa, după ce o ofertă la Nutella a creeat haos în mai multe magazine mari! Oamenii s-au îmbulzit să beneficieze de ofertă! Agenţia antifraudă şi cea pentru protecţia consumatorului au anunţat că ancheta vizează respectarea legislaţiei comerciale de către lanţul de supermarketuri Intermarche, care a oferit un discount de 70% pentru un borcan de 950 de grame de Nutella, scăzând preţul de la 4,5 euro la 1,4 euro.
Franţa are reguli stricte privind cuantumul reducerilor pe care retailerii le pot stabili pentru produse şi privind cantitatea comercializată în afara perioadelor oficiale privind lichidări de stoc. Compania Intermarche ar putea fi acuzată de folosirea unei practici de dumping, care generează prejudicii materiale.
Francezii s-au călcat în picioare pentru o promoţie!
În perioada 25-27 ianuarie, mii de oameni s-au îmbrâncit în supermarketurile din Franţa, pe fondul unei promoţii la crema de ciocolată tartinabilă Nutella. Poliţia a intervenit în mai multe rânduri, în condiţiile în care unii cumpărători s-au implicat în altercaţii, între ei sau cu angajaţii supermarketurilor. În majoritatea supermarketurilor, rafturile cu produse Nutella au fost golite în 10-15 minute. Potrivit retailerilor, în trei zile a fost vândută cantitatea de Nutella comercializată în mod normal în trei luni.
Compania Nutella a transmis că regretă „consecinţele promoţiei”, precizând că decizia a fost luată exclusiv de către lanţul de supermarketuri Intermarche. Totodată, Intermarche şi-a cerut scuze pentru „evenimente dezagreabile suferite de către clienţi”, motivând că nu se aşteptau la un asemenea impact al ofertei.