Descinderi DNA și DIICOT la sediul Tarom! Procurorii ar fi luat cu asalt sediul companiei de aviație în urma scandalului declanșat prin demiterea Mădălinei Mezei de la conducere. Vă readucem aminte că la puțin timp după ce a fost pusă pe liber din funcţia de director general al companiei aeriene TAROM, Mădălina Mezei l-a acuzat pe ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc, în termeni duri.
UPDATE, ora 14.35: TAROM a negat informațiile conform cărora procurorii DIICOT și DNA ar fi descins la sediul companiei. Totodată, Sindicatul Piloților de Linie din România a emis un comunicat cu privire la situația tensionată din cadrul eompaniei aeriene.
„Sindicatul Piloților de Linie din România (S.P.L.R.), având în componența sa majoritatea piloților din cadrul Companiei Tarom, se delimitează în mod categoric de aparițiile, declarațiile și interviurile recente din mass-media și social-media, ale unor persoane ce dețin sau au deținut funcția de pilot în cadrul companiei. Dorim să subliniem faptul că aceștia nu prezintă opiniile noastre și acționează în nume propriu, nefiind reprezentativi pentru categoria noastră profesională.
Cu toate acestea, Sindicatul respectă opinia persoanelor în cauză de a-și exercita dreptul de Liberă Exprimare conferit și recunoscut de Constituție, câtă vreme acest lucru nu aduce prejudicii de nici o natură vreunei persoane ori instituții.
De asemenea, menționăm că nu dorim să facem parte din acest “scandal mediatic” în care au fost implicate atât numele cât și prestigiul Companiei Tarom, cu posibile consecințe negative în ceea ce privește viitorul acesteia. Totodată, vrem să asigurăm pasagerii noștri că scopul principal al echipajelor de zbor Tarom este acela de a le oferi un mediu stabil, profesionist și durabil pentru a-i transporta în deplină siguranță și confort la destinație.
În acest sens, facem un apel către factorii decizionali, în ceea ce privește Compania Națională TAROM S.A., să asigure în cel mai scurt timp stabilitatea necesară, prin numirea unei echipe manageriale profesioniste pe termen lung, așa cum prevede legea, să renunțe la guvernarea bazată pe interimate conjucturale de scurtă durată, precum și oferirea răgazului necesar unei astfel de echipe pentru implementarea măsurilor ce pot reașeza compania în vârful ierarhiei transportului aerian, atât la nivel național cât și internațional.
În încheiere dorim să ne arătăm întreaga noastră disponibiltate la dialog pentru găsirea celor mai viabile soluții pentru relansarea companiei și, totodată, să subliniem faptul că numai în acest fel vom putea fi convinși, atât noi cât și pasagerii noștri, că se dorește într-adevăr menținerea unui simbol național cu o istorie de peste 65 de ani și nu distrugerea lui”, se arată în comunicatul remis redacției FANATIK.
Aceasta a spus că ministrul i-ar fi cerut să țină la sol mai multe avioane în ziua moțiunii de cenzură, astfel încât unii parlamentari să nu poată ajungă la București pentru votul din Parlament. Pe fir a intrat și Direcția Națională Anticorupție, care a chemat-o de urgență pe Mezei pentru a da declarații în calitate de martor într-un dosar deschis de procurori pe această temă. Culmea, la câteva zile și premierul demis Viorica Dăncilă a luat măsuri.
Viorica Dăncilă a dispus trimiterea Corpului de control al prim-ministrului la Ministerul Transporturilor şi la Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM SA, „în scopul clarificării aspectelor manageriale semnalate de mass-media”. Cum rezultatul nu se știe și dinspre Tarom continuau să apară noi informații, cele două instituții au mers în control și ele.
De remarcat că descinderile procurorilor vin în ziua în care o scrisoare semnată de pilotul Valentin Gvinda a scos la iveală principalele probleme cu care se confruntă compania aeriană. În scrisoare, pilotul trage un semnal de alarmă și sesizează Consiliul de Administratie că TAROM se confruntă cu un personal subdimensionat care ar putea duce la producerea unor evenimente aviatice majore.
Același pilot a scris că pierderile estimate ale companiei pe 2019 sunt, de fapt, duble. Acesta a fost, de altfel, momentul în care cei de la DNA ar fi intrat pe fir în ceea ce privește achiziția unor avioane.