Cum arată metroul din Drumul Taberei! Lucrările au fost din nou oprite. Foto

Claudiu Ilie   
în Stiri de ultima ora
19/02/2019, 08:28
Cum arată metroul din Drumul Taberei! Lucrările au fost din nou oprite. Foto GALERIE FOTO
Lucrarile la metrouul Drumul Taberei au fost din nou oprite

Lucrările la metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei au fost din nou oprite, iar finalizarea proiectului ar  putea avea loc anul viitor! Este pentru prima dată când conducerea Metrorex recunoaşte oficial acest lucru. Directorul companiei a coborât luni în subteran pentru a vedea stadiul lucrărilor şi a promis că magistrala 5 va fi gata până în octombrie. Sistemul de automatizare însă mai are de așteptat, iar fără acesta metroul nu poate transporta pasageri, prin galerii.

Lucările de la staţia Râul Doamnei sunt în întârziere, atât la suprafață, cât și în subteran. Angajaţii lucrează la finisaje în galeria metroului, iar la suprafață încă nu s-a reușit redarea circulaţiei nici bucată de stradă ocupată de şantier. Şantierul îi nemulțumește de mai bine de patru ani pe locuitorii cartierului.

Lucrările la metroul Drumul Taberei, oprite de contestațiile din instanțe

Lucrările au fost terminate în proporţie de numai 50 la sută la Academia Militară şi la staţia Parc Drumul Taberei 34. În celelalte au depăşit 80, 90 la sută.

Șeful Metrorex insistă să declare că toate lucrările de construcţie din subteran şi suprafaţa vor fi terminate până la sfârşitul anului, însă metroul tot nu va putea funcționa. Dumitru Şodolescu, directorul general Metrorex: “Lucrările vor fi finalizate în septembrie, octombrie în totalitate, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare care cum ştiţi face obiectul unei contestaţii în instanţă. Eu nu pot să fiu rupt de realitate, dacă ne duce până în iulie, august, categoric sistemul de automatizare nimeni nu va putea să-l finalizeze”.

metrou Drumul Taberei
Metroul Drumul Taberei, finalizat in proportie de 50% la unele statii

După ce va fi terminată calea de rulare, vor începe testele. Şinele vor fi instalate până în luna martie, apoi urmează probele tehnologice care se vor termina la toamnă. Până atunci mai multe trenuri vor trece prin subteran, unele dintre ele şi cu 80 de kilometri pe oră.

Dar fără sistemul de automatizare, care opreşte garniturile şi deschide uşile, trenurile nu pot transporta pasagerii prin subteran. Contestațiile din instanță pe sistemul de automatizare blochează și mai mult lucrările. Una dintre cele două contestaţii care bloca achiziţionarea acestui sistem a fost respinsă în urmă cu câteva zile de instanţă. A mai rămas una singură. Construcţia Metroului din Drumul Taberei a început în anul 2012, deși startul trebuia dat în anul 2011, iar devizul de cheltuieli pentru lucrări este de peste 800 de milioane de euro.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×