Se pare că între Guvern și Comisia Europeană se poartă discuții secrete pentru modificarea unor articole care duc la creșterea RCA.
”Prin modificarea legislaţiei actuale RCA vor putea fi afectaţi peste 6 milioane de consumatori, existând riscul revenirii la situaţia de criză din perioada 2014-2016 când tarifele RCA depăşeau 5.000 de euro/an pentru un autocamion la clasa de bază B0, chiar peste 10.000 – 20.000 euro pentru cele care înregistrau daune, indiferent de valoarea acestora”, arată comunicatul de presă în care s-a discutat creșterea RCA.
Comisia Europeană și Guvernul sunt suspecți de Uniunea Națională a Transporturilor că ar avea o corespondență pentru a crește tarifurile. Uniunea Națională a Transporturilor Rutieri din Româniaa anunțat luni, 22 octombrie, că solicită Guvernului desecretizarea documentelor primite de la Comisia Europeană. Scrisorile corespondente între UNTRR și CE privesc legislațiile asigurărilor auto, fapt ce ar putea conduce la creșterea RCA.
”UNTRR consideră că Legea 132/2017 a determinat reechilibrarea pieţei RCA şi chiar a demonstrat, în scurt timp de la adoptare, revenirea la condiţii comerciale caracteristice unei pieţe libere. În prezent, tarifele RCA practicate de asigurători se situează sub tariful de referinţă (în unele cazuri chiar la jumătate faţă de tariful de referinţă), nicio companie care vindea asigurări RCA înainte de plafonarea tarifelor RCA şi de adoptarea Legii 132/2017 nu s-a retras din piaţă şi chiar 2 noi asigurători au fost autorizaţi pe acest segment de servicii”, se precizează în comunicat. De asemenea, UnitateaNațională a Transporturilor Rutieri din Românie anunță că suspectează și o parte din companiile de asigurări de RCA pentru o posibilă formare a unui cartel asupra prețurilor înțelese dinainte.
„Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a publicat tarifele de referinta pentru politele auto obligatorii (RCA), conform prevederilor Legii si Normei RCA privind metodologia de calcul a acestora. Din datele ASF reiese ca atat tariful de referinta mediu pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice este in crestere, cu 9%, respectiv 11%, comparativ cu tariful de referinta anterior.
Tarifele de referinta au fost calculate, potrivit prevederilor legale, de o companie independenta – DELOITTE Audit SRL – in functie de: categoriile de vehicule (autoturisme, autovehicule transport marfa, autovehicule transport persoane etc.), de tipul asiguratului (persoana juridica/persoana fizica), de varsta asiguratilor in cazul persoanelor fizice, precum si de caracteristicile tehnice ale vehiculelor (capacitatea cilindrica sau puterea, masa maxima autorizata, numarul de locuri).
Tariful de referinta este un reper pentru consumatori in ceea ce priveste pretul politelor auto obligatorii si reprezinta, impreuna cu factorul N, elementele in baza carora este stabilit pragul aferent incadrarii unui asigurat in categoria de client cu risc ridicat”, informează cei de la ASF pe site-ul principal.