Clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale. Cum explică Ecaterina Andronescu

Claudiu Ilie   
în Stiri de ultima ora
17/02/2019, 13:12
Clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale. Cum explică Ecaterina Andronescu GALERIE FOTO
Ecaterina Andronescu vrea clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale

Copiii cu cerințe educaționale speciale ar putea învăța în clase separate, dedicate lor, cu profesori instruiți special pentru astfel de cazuri, după cum a declarat Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu. Ministrul este însă contrazis de specialiștii în domeniu.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”, a spus Andronescu, citată de Digi 24.

Ecaterina Andronescu, Ministrul Educației, este contrazisă de specialiștii în integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România nu împărtășește viziunea Ecaterinei Adronescu: „Experienţa ne-a arătat că elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, când suportul pentru ei este apropiat nevoilor lor.

Potrivit Comisiei Europene, ”Copiii cu nevoi educaţionale speciale constituie unul dintre grupurile ţintă pentru prioritatea strategică Asigurarea accesului tuturor la educaţie şi îmbunătăţirea calităţii educaţiei.

clase pentru copii cu cerințe educaționale speciale
Comisia Europeana militeaza pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale

În scopul sprijinirii procesului de integrare au fost luate o serie de măsuri specifice – incluzând formarea cadrelor didactice, materiale didactice de sprijin şi legislaţie specifică. Cu toate acestea, diverse evaluări şi studii efectuate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi de alte organisme au condus la concluzia necesităţii extinderii în continuare a măsurilor de sprijin privind integrarea copiilor cu nevoi educaţionale speciale, incluzând printre altele formarea resurselor umane pentru a pregăti mai bine şcolile din învăţământul de masă pentru integrarea elevilor cu nevoi educaţionale speciale”.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×