Cine este Petr Kellner, miliardarul din Cehia care a cumpărat Pro TV. Are o avere de peste 14 miliarde de dolari

Dan Suta   
în Stiri de ultima ora
28/10/2019, 09:43
Cine este Petr Kellner, miliardarul din Cehia care a cumpărat Pro TV. Are o avere de peste 14 miliarde de dolari
Petr Kellner este noul patron al postului PRO TV. Sursa foto: PRO TV, Forbes. Colaj: Fanatik

Miliardarul Petr Kellner a cumpărat postul de televiziune PRO TV, confirmându-se astfel zvonurile privind dorința CME de a renunța la instituția media de pe Pache Protopopescu. Tranzacția a fost evaluată la aproximativ 2,1 miliarde de de dolari, în urma unui acord aprobat în unanimitate de Consiliul de Administrație al CME.

Petr Kellner, noul patron PRO TV

Kellner are o avere evaluată la 14 miliarde de dolari, conform publicației Forbes. Este unul dintre cei mai înstăriți oameni de afaceri din Europa, în top 10 dacă îi evaluăm pe cei din Europa Centrală. În topul miliardarilor realizat de Forbes USA, acesta ocupă, la nivel mondial, locul 74, cu o avere estimată la 14,5 miliarde USD. Despre el, se știe că este un apropiat al lui Roman Abramovich, iar presa britanică scria anul trecut că acesta ar fi fost interesat să cumpere de la prietenul său o parte a acțiunilor clubului Chelsea.

PPF Group, compania care a achiziționat PRO TV și canalele din portofoliul trustului, a fost fondată în anul 1991, iar sediul central al firmei este în Olanda. PPF este în România de mai multă vreme, deținând active imobiliare (clădirile Metropolis Centre și Crystal Tower din București). Firma activează și în e-commerce, deținând platforma Mall Group.

Comentatorul sportiv Costi Mocanu, dezvăluiri despre tranzacția toamnei în media

Kellner, în vârstă de 55 de ani, are patru copii și este căsătorit. Piața media așteaptă acum cu mare interes să vadă felul în care va conduce noul șef PRO TV instituția media și ce surprize îi vor aștepta pe publicitarii de la noi, dar mai ales pe telespectatori.

„Ce se întâmplă cu Slovenia, Bulgaria și România? Cred că PPF nu va dori să se apuce gospodărește de treabă și va încerca să le vîndă. Slovenia va ajunge, probabil, la un player din regiunea adriatică. Bulgaria este și ea la un preț abordabil, aș zice ceva în jur de 200 de milioane, aproape cît a încasat CME cînd a vîndut Nova din Croația. România este cea mai grea piață în această ecuație. La un preț total de achiziție de 2,1 miliarde de dolari (cu datorii de circa 600 de milioane incluse) și avînd în vedere contribuția grupului Protv la OIBDA-ul companiei, Pro TV ar trebui să coste circa 700-800 de milioane de dolari”, a scris  comentatorul meciurilor Naționalei de fotbal transmise pe PRO TV, Costi Mocanu.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×