Caracatița de parbriz este noua fiță urbană, iar autoritățile din Galați le cumpără în voie. Mai exact, este vorba despre un dispozitiv de blocare a mașinilor în valoare de 150.000 de lei. Achiziția este, în acest moment, în curs pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice(SICAP).
Anunțul, făcut public de consilierii locali din opoziție, a adunat un val de proteste în mediul online, oamenii fiind de părere că proritară ar fi construirea de parcării, nu cumpărarea de ”jucării scumpe” pentru blocarea automobilelor.
Mai clar, celebra caracatiță folosită pentru a imobiliza autovehiculele parcate neregulamentar este pe cale să devină istorie la Galați. În consecință, autoritățile locale au hotărât să cumpere dispozitive de blocare moderne, mai eficiente, ce se pot monta pe geamul din față a mașinilor, acestea fiind ulterior denumite de conducătorii auto ”caracatițe de parbriz”.
De fel, o astfel de ”jucărie” arată ca o carte de mari dimensiuni, dat fiind faptul că se pliază exact în două, și se poate lipi de parbriz cu niște ventuze puternice, care pot fi desfăcute doar electroni, cu ajutorul unui cod primit de proprietarul automobilului prin SMS, după ce a fost confirmată taxa de deblocare, în valoare de 200 de lei.
Achiziția este în curs pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Aceasta a fost comandată de Gopodăria Urbană, o entitate din subordinea Primăriei din Galați. Cât suma pentru această achiziție, valoarea maximă estimată este de 151.260 lei.
Livrarea dispozitivelor urmează să se facă într-un termen de 3 până la 18 luni, însă, din documentație nu reiese care ar fi prețul vizat pentru fiecare unitate. Cu toate acestea, oamenii legii estimează că de acești bani ar putea cumpăra între 36 și 2016 ”carcatițe de parbriz”, ceea ce înseamnă de la 70 la 4.200 de lei bucata.
Despre acestea ”jucării” a vorbit și directorul Gospodărire Urbană, Bogdan Ardean. ”Avem intenţia de a implementa acest sistem de blocare amplasat pe parbriz care nu degradează în niciun fel autoturismul pe care este amplasat.
În prezent avem mereu de reclamaţii că a fost degradată roata sau janta, atunci când sunt montate actualele sisteme de blocare a roţilor. Aceste noi dispozitive sunt însoţite de un sistem informatic, astfel încât vom avea o evidenţă clară a acestora.”