Alin Goga a fost director al departamentului juridic din Compania Nationala de Drumuri. Acum este director de investitii la Drumuri si poduri Craiova. E franc atunci cand e vorba de modul in care se lucreaza la noi: „Daca lumea ar sti in Romania cum se cheltuiesc banii publici si cat de prost sunt administrati ne-ar impusca ca pe caini, la gard”.
In dosarul Transalpina apare si numele lui Goga, ca martor in ancheta. De altfel, fostul director sustine ca povestea Transalpinei a pornit de la el. Spune ca a facut un memoriu pentru un prieten al sau, Mihai Popescu, consilierul lui Ludovic Orban. „Imi zice: ma frate, am si eu primar, e prietenul cu prietenul asta al meu si a zis ca ne da cate 5 mii de metri patrati la Ranca, asta mi-e sfanta mea cruce, ii faci si lui o hartie cum sa -si reabiliteze drumul? Si am zis: bine, ma. Hai ca iti fac o hartie. Am facut o hartie din aia pompoasa, stimate domnule ministru, dumneavoastra care sustineti drumurile turistice etc. Nu m-am gandit ca se intampla ceva. L-am pus sa semneze primarul, prefectul, presedintele consiliului judetean si i-a venit lui Ludovic Orban.”
„Era nevoie de investitita asta”, spune fostul ministru Orban. „Proiectul in sine e important si a avut sustinere. Face legatura intre Ardeal si Muntenia pe un traseu istoric”.
Alin Goga are o alta versiune: „Domnul director Duica a luat hartia si venea suparat pe hol. Si intamplator ma intalnesc cu el. Si zic: Ce ai, ma, Cristi, de ce esti suparat? Zice, uite ma, m-a chemat ministrul si zise sa fac drumul asta si eu nu am niciun ban. Cum sa fac 140 de km? Si m-am dus cu el discutand, ca era hartia pe care o facusem eu cu 2-3 saptamani inainte. Si m-am dus cu el pana la el la birou. Cand sa intru la el in birou, ca asa a inceput asta, il astepta Nelu Iordache, pe alte treburi. Si cand a vazut, a zis: Vrea ministrul sa o facem? Hai sa o facem. Ala fiind destept, a zis am eu solutia. O facem pe credit furnizor. Si asa a inceput si sa construit Transalpina”.
Transalpina s-a construit in sistem credit furnizor. Adica, Romstrade a construit cu bani de la banca pe care mai tarziu compania de drumuri i-a achitat. In dosarul corpului de control se arata ca Romstrade, firma afaceristului Nelu Iordache, a depus mai multe documente in fals pentru a castiga contractul. Lucrarile s-au platit in lei dar intelegerea a fost ca CNADNR sa plateasca datoria in euro. Din cauza cursului valutar, compania a platit in plus 35 de milioane de lei. Pentru bunul mers al lucrarilor in 2008 s-a hotarat ca directia de drumuri si poduri craiova sa preia fraiele acestei afaceri. „De aia au si bagat-o la Craiova,”, spune Alin Goga. „N-o urmarea nimeni. Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat”.
Sursa: romaniateiubesc.stirileprotv.ro