Banca Transilvania, avertisment pentru toţi clienţii! Tentativă de phishing online în numele băncii

Banca Transilvania, avertisment pentru toţi clienţii! Tentativă de  phishing online în numele băncii
Banca Transilvania, avertisment pentru clienți. Sursa foto: adevarul.ro

Banca Transilvania, una dintre cele mai cunoscute unități bancare din țara noastră își avertizează clienții cu privire la o nouă tentativă de phishing online. Prim urmare, românii sun îndemnați să nu deschidă mail-urile suspecte, pentru că acestea ar putea conține fișiere trimise de infractorii cibernetici. Practic, dacă le accesezi, riști ca toate datele tale bancare să încapă pe mâinile cui nu trebuie, motiv pentru care arhivele și link-urile externe trebuie tratate cu foarte multă grijă.

Infractorii cibernetici acționează în numele Băncii Transilvania

Mai concret, de pe o adresă de mail care nu aparține Băncii Transilvania se trimite un fișier malițios, care, odată deschis, face ca toate datele să fie preluate de hackeri. Atacul a fost sesizat de unul dintre clienții instituției bancare, acesta publicând pe rețelele de socializare un screenshot cu tentativa infractorilor cibernetici de a sustrage informațiile cu caracter personal.

În cazul în care ai accesat un link suspect primit prin e-mail și ți-ai introdus datele de logare în aplicația BT24, trebuie să contactezi în cel mai scurt timp posibil numărul 0264 308 028, apăsând apoi tasta 2, pentru a dezactiva temporar serviciul de BT24 Internet Banking și pentru a verifica tranzacțiile efectuate pe cont.

Pentru siguranța clienților săi, Banca Transilvaniei recomandă următoarele:

  • nu accesa link-uri din mail-uri nesolicitate sau trimise de către persoane necunoscute, în special cele care par să fie trimise din partea noastră
  •  nu accesa și nu descărca fișiere atașate, primite în astfel de e-mail-uri
  •  accesează BT24 Internet Banking doar de pe adresa noastră web sau prin introducerea adresei în bara de adresă din cadrul browser-ului, folosind întotdeauna tastatură și nu un link
  •  verifică în bara de adresa din cadrul browser-ului dacă adresa existentă este cea a serviciului nostru de Internet Banking
  •  verifică faptul că ai o conexiune criptată (HTTPS) cu site-ul Internet Banking BT24 și că deținătorul certificatului digital aferent acesteia este BT
  • asigură-te că ai instalate soluții anti-virus și anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat
  • nu salva elementele de autentificare în aplicația Internet Banking în memoria calculatorului
  • stabilește o parolă de complexitate ridicată (să conțină litere mici, mari, numere și caractere speciale) și schimb-o periodic

 

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×